Skidåkning kring Montreal?

ething

Medlem
SKall troligen till Montreal i februari via jobbet och funderar på att ta ett par dagar ledigt för lite åkning. Fallhöjden är inte fantastisk (500-600m) men nerfarterna ser fina ut efter lite goodling. Åker snowboard halvdant och är mer ute efter lite puder än extrema backar. Har något erfarenhet från området och tips på vilket ställe man skall fokusera på. Räknar med 3 dagar och hyrbil finnes.

Hej, ska också dit första veckan i mars, för att åka med min som som bor i Montreal. Han är inte så vass ännu, men puder vill vi ha. Tänkte hyra en bil och få in 6-7 skiddagar. Forskar vidare och återkommer.

Dina ända riktiga alternativ vad jag vet är Mont Tremblant och Mont Saint Anne, Tremblant är typ 1.5h från Montreal och Saint Anne typ det dubbla. Vad det gäller puder så är du på fel sida av Kanada för att uppleva det Kanadensiska pudret, tänk dig svenska fjällen. Mont Tremblant ska vara det bästa ställe enligt min källa ;)Åk inte till Blue Mountain, min tjej är från i närheten av det stället och det är en lite mindre kulle än typ Lindvallen

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp