Skidbrallor ....

Lacrosse

Ny medlem
Skidbrallor ....
Nån som har nåt tips på justa skidbrallor....har kollat på de flesta...tycker de e en jäkla jungel med alla såkallade vattentäta membran ,coatingar etc. Är det någon annan teknik som kan mäta sig med Gore-Tex eller måste jag öppna libran ordentligt.....tacksam för svar.

Skidbrallor ....
de flesta märken har vissa byxserier med membran som motsvarar gore tex och är minst lika bra och om inte ibland bättre! det var flera år sen goretex släppte på patentet gällandes deras fuktspärrar.

är det en skalbyxa du är ute efter?

Skidbrallor ....
Fjällräven har ett nytt (tror att de e nytt iaf) material: Hydratic IQ
Om man blir varm så blir materialet varmt och släpper igenom mer fukt.
Om det blir kallare sluts membranet och bevarar värmen.
Tycker jag låter kul!

Skidbrallor ....
Någon som har provat SoftShell-brallor? Frågan är om Softshell tål lika mycket stryk som GoreTex?

Patagonia har ett par som heter "Dimension" som verkar ok, men jag är lite tveksam mot Softshell i byxor...

Skidbrallor ....
Grodman sa:
Någon som har provat SoftShell-brallor? Frågan är om Softshell tål lika mycket stryk som GoreTex?

Patagonia har ett par som heter "Dimension" som verkar ok, men jag är lite tveksam mot Softshell i byxor...
Angående softshell så finns det jättemycket skrivet om det på forumet.

De flesta materialen som inte är gore-tex är oftast inte lika bra. Att de är vattentäta behöver du inte oroa dig för. Det är de nästan alltid! Andningshastigheten är den stora skillnaden med gore-tex. Det bygger också på att du har bra underställ under om du ska utnyttja det...
Jag vet att det har skrivit massvis om det här ämnet innan, sök på forumet så finner ni!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp