skidbutiken.com

melleyao

Ny medlem
skidbutiken.com
hellu!=) tänkte beställa ett par Salomon Thruster 07-08 från skidbutiken.com, man lär ju betala med kreditkort så jag undrar om nån mer har beställt därifrån så man vet om man kan lita på dom;) har en mamma som är anti kortbetalning;D
jaja, tack på förhand!

skidbutiken.com
Har aldrig sett sidan förut, men lite skumt att dom bara hade kreditkortbetalning.

skidbutiken.com
Jag tycker sidan känns lite för proffsigt gjord för att vara en bluff. Är det fake så borde de ju ha fler märken etc. men jag vet inte

skidbutiken.com
Verkar konstigt att dom säljer allt för 1000 kr billigare än dom egentligen kostar. Men sidan är ju bra gjord med faq och sånt. Men jag vet inte om jag skulle våga beställa därifrån...

skidbutiken.com
Gudrunnator sa:
Verkar konstigt att dom säljer allt för 1000 kr billigare än dom egentligen kostar. Men sidan är ju bra gjord med faq och sånt. Men jag vet inte om jag skulle våga beställa därifrån...
Vadå 1000kr billigare det är ju för sjutton 3000 kr billigare!
Asså seriöst, ja blir inte klok på det här hu går det ihop. T.ex. rossignol scratch ghetto kostar 6000 i stan och 2300 här, visst det ingår inte bindning men dom skickar ju me stavar goggles och skidbag!

Vet inte riktigt om jag vågar beställa där ifrån ja heller. P.S dom tar 100 kr i frakt kostnad för att skicka ett par skider. Hade egentligen inte tänkt köpa skidor i år men nu blev ja allt sugen:P

Snälla kan nån beställa därifrån och säga vad som händer=)

skidbutiken.com
Det är ju sjukt skumt med priserna, men det kanske bara är så.... Som sagt tror jag inte man skulle orka ta med "stavlängd" och liknande på en bluffshop.

skidbutiken.com
Gustav_89 sa:
Gudrunnator sa:
Vadå 1000kr billigare det är ju för sjutton 3000 kr billigare!
Asså seriöst, ja blir inte klok på det här hu går det ihop. T.ex. rossignol scratch ghetto kostar 6000 i stan och 2300 här, visst det ingår inte bindning men dom skickar ju me stavar goggles och skidbag!

Vet inte riktigt om jag vågar beställa där ifrån ja heller. P.S dom tar 100 kr i frakt kostnad för att skicka ett par skider. Hade egentligen inte tänkt köpa skidor i år men nu blev ja allt sugen:P

Snälla kan nån beställa därifrån och säga vad som händer=)
För det första rossignol scrath ghetto kostar 4500 med bindning på www.alpingaraget.se

För det andra är det rossignol scratch ghetto PRO som skidbutiken.com säljer. Alltså juniorskidan som inte görs längre än 158 cm.

http://www.skidbutiken.com/~k38tx0000003/?Y999=PIF&Y104=RR70068

Jag trordde först som du också men sen läste jag lite nogranare.

Senast ändrad:
skidbutiken.com
sjukt billig sida :) men det var lite konstigt att man fick med både goggles ,väska och stavar :P och att man bara kunde betala med kort. men jag tror inte att den är fejkad för den är ganska bra gjord . jag tror inte någon skulle orka göra en sån bra sida som är fejkad.. / E

skidbutiken.com
den verkar bra gjord och informationen om skidorna verkar ok. vissa priser är verkligen jätte billiga men andra är mer normala så kanske köper dom upp konkurs saker eller liknande.

kan vara därför vissa är monterade och vissa inte är det osv

skidbutiken.com
Verkar som allt ligger i Finland. Antagligen har dom säkert kommit på nått sätt att dra bort den finska momsen.

Momsen är på 22% i finland. det ger lite mer än 1000kr avdrag på ett par lagg som kostar 5k. Så Hell benten skulle väll hamna på typ 6500-7000 med ett par bindningar. Vad kostar dom i butik i Sverige?

skidbutiken.com
Köper du som slutkonsument prylar från ett företag i Finland ska du betala moms (eller motsvarande) på varan i Finland. Gäller lika över hela EU, men olika procentsats beroende på var du handlar. Handlar du från någon utanför EU (frihandelsområdet) typ USA tillkommer tull och svensk moms på allt - varan, frakten, tullavgiften.

Vill man luras på webben ser man nog till at ha en riktigt seriös sida, det är ju bara att kopiera en befintlig...

skidbutiken.com
sidan va ju riktigt juste.. jag hade vågat.. som sagt bara o stämma dom om du inte skulle få några skidor..

skidbutiken.com
Johan_Edenteg sa:
Köper du som slutkonsument prylar från ett företag i Finland ska du betala moms (eller motsvarande) på varan i Finland. Gäller lika över hela EU, men olika procentsats beroende på var du handlar. Handlar du från någon utanför EU (frihandelsområdet) typ USA tillkommer tull och svensk moms på allt - varan, frakten, tullavgiften.

Vill man luras på webben ser man nog till at ha en riktigt seriös sida, det är ju bara att kopiera en befintlig...
Okej, men om vi säger att företaget är registrerat i Gibraltar då? Eller något annat skattesmitar land. Då kan du väll i princip bedriva verksamhet i Sverige/Finalnd och skala bort momsen. Tills det att skatteverket spärrar dina konton. Aight?

skidbutiken.com
Johan_Edenteg sa:

fattar still inte detta med tullavgifter, isf är det inkluderat i dom flesta frakt priserna från usa då:S för tull är något ja aldrig fått betalat..

Tillbaka
Topp