Skiddagar!

BillyBobby

Ny medlem
Skiddagar!
Undrar verkligen hur många på detta forum som åker så det ryker, skulle vara intressant att veta hur många som har fler än 50 åkdgr i backen!

själv ligger jag på ca 75!

Skiddagar!
tja, en si sådar 100-120 dagar forra året iaf...

men arligt talat, tror ni det kommer komma nån har och skriva: "Jag har akt 6 dagar førra året"...

nope

Skiddagar!
110-120 dagar förra året.
ja, jag vågar skriva 6 dagar förrförra året, men det var en jävla pina att inte få åka mer.

Skiddagar!
Jag åkte oxå bara 6 dagar förra året, detta beroende på att jag låg i lumpen... detta ska dock tas igen iår :))

Skiddagar!
Jag hade ynka 15-20 dagar förra sässongen, men det var pga knäskada och lite annat som krånglade, i vinter blir det absolut minst 50, flyttar jag till skolan så blir det troligtvis över 80.

Skiddagar!
Jag åkte sex dagar förra året, förjävla illa. Kom lite för mycket alvar in i livet. Men , man har väl en tio- tjugo säsonger framför sig innan man stelnar till.

Skiddagar!
Bosatt i innerstan sthlm, högskolestudier, gör det svårt att få många skiddagar. Blir väl nånstans mellan 2 och 3 veckor på vintern. På sommarn lika mycket, vattenskidor.

Skiddagar!
hade ungefär 20 skiddagar förra säsongen, desto mer lär det bli nu till våren då det bär av till Kanada för ett par månaders puderbrännande...

Skiddagar!
Jag hade 21 skiddagar. Det är ju lite svårt att få ihop fler när man pluggar på gymnasiet. Den här säsongen blir det inte heller många pga av jobb, men nästa år blir det förhoppningsvis runt 100.

//Dr. Snow.

Skiddagar!
Glömde skryta med att jag får 2 halvdagar (mån halv 13-17 och tisdag 08:30 - 11) i veckan ledda av tränare. Och förutom det så kommer jag att ha 3-4 km till backen i vinter, liten backe, men med pip och allehanda hopp, hemvist för snowboardåkarna på snowboardgymnasiet..

Skiddagar!
Ja, det har jag!
Hur definieras förrexten EN skiddag?
Hur räknas en KVÄLL?

RÄKNAR nån dagar överhuvudtaget?
Ett snabbt överslag ger dock ca 300 TIMMAR per vinter, på snö och med grejjorna på (där alla 300 är naturligtvis är av yppersta kvalitet).

För att inte tala om timmar i bilen, eller timmar i skidverkstan, eller timmar på Genevés trivsamma flygplats, eller timmar på stillastående SJ-tåg, eller timmar att förklara för hustrun varför, eller...

Om man nu räknar tillbaka timmarna till låt säga 8-timmars dagar, då ni!

En HÄRRLIG hobby i a f!

Tack för ordet denna dystra lördag!
/A

Skiddagar!
Är detta ett substitut pga att möjligheten att mäta snopp via cyberspace är ganska reducerad? Alfahannar på nätet- förena eder!!! Naturligtvis är det viktigt att kora en vinnare i denna diskussionstråd...

Skiddagar!
Hmmm, funderar lite på om det verkligen är kvantiteten som räknas......! Skulle kanske hellre höra hur många riktigt kvalitativa dagar folk åker/har! Och när man väl börjat på det spåret kan man väl bryta ned det hela till hur man räknar kvalité. För definierandet av kvalitativ åkning kan/bör juh vara väldigt subjektivt. Undrar därför stilla om det finns ngt objektivt sätt att bedöma detta! Jag menar en dag med solsken och 30 cm nysnö borde väl vara bättre än en dag med piståk och regn, men hur räknas då en dag med 50 cm nysnö??? Och hur räknas i sånt fall en dag med bara ett åk, även om detta var ens livs åk utför en outforskad topp efter topptur? Kan detta kallas skiddag? Så vem tänker nu skapa en skala för hur man rent objektivt bedömer "skiddagskvalité"? För alla kan vi väl vara överens om att alla dagar inte kan anses vara riktigt lika bra så hur skall vi räkna nu?

Hoppas iallafall att vintern blir bra!!!

Skiddagar!
Definition av skiddagskvalité: Den som kommer ner med ett smile från berget har haft en skiddag, oavsett väder, före och sällskap! Oder?

Skiddagar!
Om man jobbar som skidlärare då ?? Räknas dom dagarna som skiddagar eller är det arbets dagar ?? För när man jobbar så får man ju oftast inte åka som man själv vill..

Skiddagar!
Men allt över fyra timmar måste väl räknas som skid dagar eller? Inkl. uppför då alltså om man går på topptur eller??
Svårt att säga vad som räknas...Och se Pattas ställning i frågan ovan..

Skiddagar!
jag hade ungefär 15. men om man lyssnar på Jens som skrev ett väldigt bra inlägg här så blir de inte många dagar, kanske 5 eller något. någon outforskad topp har de iofs aldrig blivit (än så länge).

Skiddagar!
Jag tkr inte att det kan räknas om man är skidlärare. Iaf inte med en svans av ungar efter sig! Det är väl ändå inte riktig skidåkning? Praoade som skidlärare för 2 år sen å det är ju inte som att åka fritt. Fast om man får en timme lr så själv kan det nog räknas, lr om man åker med folk som kanske gör att man kan åka ungefär på sin egen nivå. Då blir det väl ungefär som en "skiddag".

Fick ca. 40 skiddagar förra året vilket jag tkr är bra för att gå i skolan i bara ta ledigt 6 dar. Hade blivit mer om jag inte haft en spanjor å ta hand om vid 1:a maj.

RHCP nya är bra, går på rockklassiker nu.

Skiddagar!
Hade 350 förra säsongen, men ligger oftast och pendlar mellan
300-330. Åker mestadelen av dagarna i Whistler Blackcomb och
Verbier. Las Lenas på somrarna, och det har blivit en hel del
heliskiing på Nya Zeeland de senaste åren. 2 eller 3 veckor i Åre
brukar det också bli.

Har även testat lite annorlunda ställen, var en månad i Krasnya
Palyana i Kaukasus förra året och Kamchatka är inte fy skam
heller. Iran kan jag däremot inte rekommendera, snön var lite tung.
Japan har en del att erbjuda, speciellt annorlunda terräng bland
körsbärsträden.

Hej!

Skiddagar!
öh,du SpOnkan vad blir det i timmar...?
Förrexten, om du behöver en heltidsanställd Butler så vet du var du hittar en. Trogen, diskret, slitstark och därtill en jävel på att hänga kanter och borsta ut Cera. Som bonus kan undertecknad dessutom guida Eder (...ser du Eder) genom den Belgiska öldjungeln, å DET är inte illa!
Whaddayasay?

Svar till:
ACE DG,
Poste Restante
Friirajd

Skiddagar!
har en snittgräns på 50 dagar/år. blir mer nu med körkort, fast man åker ju inte till åre direkt på helgerna. vissa har ju en skola att sköta:)

Skiddagar!
Ja och Ace behöver ni någon som släpar era bagar för fri mat och liftkort samt lite helikopterlyft och ny utrustning då och då så kan ni ju alltid säga till mig.

Dessutom en hejare på att valla både speedskis och mer vanliga utförsplank.

Nöjer mig med att ligga på runt en 100 skiddagar per år men satt och klurade på att mitt snitt sen jag började åka var 50-70 dagar per år... Vilket väl får räknas som rätt ok då man började när man var 4??

Ace: En skiddag är som sagt svårdefinierad, men jag brukar räkna på minst 6 timmar av aktivitet. Det är alltså inte en skiddag att ta liften upp när man är bakis av för mycket billigt rödtjut och sätta sig att sola sex timmar... Att däremot knata tio timmar för att sen få ett åk, är helt ok ;-)

spOnkan : Hur F*n har du råd med 350 skiddagar, hur tål din kropp det! Om Ace inte håller måttet som butler så kan jag rekomenendera mig själv, guidningen närmare sig kanske mer olika single malts från islay... Men det är ju alkohol i det också... Fast med 350 skiddagar så blir det väl inte så mycket... sponken... :-)

Skiddagar!
iår har jag haft 2 skiddagar. hoh0o. och förra året så kanske (gissning) 50? började åka i januari så...

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp