Skidfilmerna kommer att dö ut
Haha men vafan, vad är det för paralleller du drar? Är skidfilm ett svältande barn i Afrika? Att köpa film eller inte handlar inte om välgörenhet, det handlar om konsumtion. Du säger ju själv att man själv väljer vad man ska lägga pengar på, vilket såklart är sant. Men såfort du säger att detta får man inte sno, för då får vi inga sköna filmer, men detta får man sno, för det bryr jag mig inte om. Då är du inne på dubbelmoralen. Herregud du pratar ju själv om "marknadens evolution", företagen får väl fan anpassa sig. Personligen tycker jag att branschen skulle må bra av lite upprensning, släpps så mycket skräp nuförtiden. Varenda unge med en dv-kamera tror att han kan sälja sin skit.ErikAndersson sa:Tror du har missat hela poängen. Menar det är som om jag säger att ni ska skänka pengar till barnen i afrika. För att de dör ut annars. Då säger du att det är dubbelmoral för jag inte säger att ni ska skänka till dom i asien, och canser fonden o adis o hela paketet också.HARS sa:men att klippa film i en piratad adobe premiere eller liknande är fortfarande ok va? eller ladda hem mp3or? eller hollywoodfilmer?
dubbelmoral...
Man väljer själv vad man vill lägga sina pengar på vad som ska ha en framtid och vad som ska finnas kvar. Det är marknadens evolution. Här vänder sig HH till alla skidälskar för att dom ska vakna till o förstå att hostar dom inte upp en slant så ser det mörkt ut för skidfilmerna. Då de saknar många inkomst källor som andra filmbrancher sitter på.
Länge leve skidfilmen
Äh, den här diskussionen kommer inte leda nån vart...