Skidjacka

AlvaStjernas

Ny medlem
Har länge letat efter en skidjacka (vilket inte går så bra). Funderar på en skaljacka och helst med lite färg på eftersom jag har svarta byxor. Bör man satsa på klara färger eller mer ”jordiga”? Vill helst kunna ha den i några säsonger utan att den blir helt ute. Gillar märkerna norröna och peak performance, men det spelar inte så stor roll kan ej så många olika. Skriv gärna förslag, tacksam för svar! <3

xQubeZ

Aktiv medlem
Ska man röra sig i bergen är ju kläder med klara färger bra eftersom att man då syns tydligt ifall man råkar ut för en olycka. En 3 lagers skaljacka med tex GoreTex Pro är vad jag skulle köpa. Dyrt men värt pengarna då de håller länge och är slittåliga. Personligen gillar jag kläder ifrån Norröna, Tierra och Arcteryx tex. (Tierra kan man ofta hitta för bra priser på Naturkompaniets hemsida om man har en mindre vanlig storlek.)

Köper du en skaljacka se bara till att ta hand om den så håller den bra. Tvätta med rätt tvättmedel och se till att impregnera den då och då så att vattnet fortsätter att pärla sig på membranet och bara rinner av.

Gazza1

Medlem
Du har fått förslag på flera märken så jag lägger inte i mig där.

Vad gäller din modemässiga bekymmer med färgmatchning skulle jag i första hand köpa en gul jacka eftersom gult och svart gifter sig väl med varandra. Annars så funkar det med en klarare blå, röd eller grön också. Skulle inte köpa en jordig mörkbrun färg. Svart är stökig på så sätt i mina ögon att jag hellre skulle köra en kontrasterande färg än att försöka hamna i samma nyans. Vill du ha flerfärgat i jackan så kan du försöka hitta en jacka med något svart i sig (kammofärgad) men det är inte direkt tidlöst som du efterfrågade :)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp