Skidköp nu eller sedan?

Prahna

Ny medlem
Skidköp nu eller sedan?
Jag kollar lite på att köpa nya skidor inför nästa säsång.
Jag har testat Monster im 75 2002/2003 som jag tyckte var mycket bra, tyvärr var ytbehandlingen dålig vilket gjorde att det blev sprickor och revor i ytan....inte snyggt. Detta gör att jag inte gärna vill köpa dessa med de fel de har....hur bra de än är i pisten(kanske 2004an är bättre).
Har kollat på Völkl 2002/2003 G4 181cm som finns för 6000kr med marker ti 1200 bindning.
Vad skulle ni göra? Skulle ni köpa en Völkl G4 som är lite bredare eller vänta tills i höst och lägga 1500kr mer för en "ny" skida? Vad kommer hända med skidorna i höst? Några nyheter?
Jag åker mycket i pisten men helst puder när det finns.

///M

Skidköp nu eller sedan?
G4 är en mycket bra skida, även i pist. Har du hyfsad teknik kommer du inte ångra att du valde en G4 istället för en smalare skida, speciellt inte om du fått ett bra pris. G4:an kommer finnas kvar 2004, men under helt nytt namn (7/24 AX4).

Läs min recension av G4 på http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/998/ (rätt lång. långt ned på sidan) för en mer omfattande beskrivning av vem och vad G4an funkar (och inte funkar) till.

HitMe

Skidköp nu eller sedan?
Såhär resonerar jag om ditt ev skidköp.
G4 är nu/snart en gammal modell. 6000 är rätt pris men inte "billigt". Väntar du på den nya AX4 får du kanske lägga på 1500. Vill du sen sälja skidorna nästa år så får du säkert ut dom pengarna. Kan tänka mig att AX4 ser likadan ut 2 säsonger och då är den fortfarande "ny" och betydligt hetare på begmarknaden. Ser du till att du kan "tjäna" 1500 på att köpa en gammal modell så kan du också fundera på att du kan få ett par sjyssta begagnade G4 för ca 4000 och tjäna ytterligare 2000.
Lycka till....

Skidköp nu eller sedan?
Det här var en busenkel fråga! När behöver du skidorna? Hur många skiddagar har du kvar denna säsong? Enda stället du kan köra de skidor du köper i höst är i dina våta drömmar...

Skidor är en förbrukningsvara, köp NU om du behöver dem NU!

That´s all kids! / MM

Skidköp nu eller sedan?
Jag behöver inte skidorna nu i vår så jag avvaktar till i höst med att köpa.
Då kan jag spana marknaden hela våren/sommaren/hösten.

Tack för hjälpen.

//M

Tillbaka
Topp