Skidor för tunga åkare
Jag funderar lite på att köpa nya skidor, men har svårt att få någon överblick på marknaden. Problemet för mig som för så många andra, är att plånboken inte är den tjockaste. Det betyder att jag ogärna lägger ut mer än 2-3 tusen för skidor och bindningar och därför har riktat in mig på reapaket. Anledningen till att jag inte titta på begagnade saker är att en kompis blev pålurade ett par värstingskidor med så tunna belag att de i princip var värdelösa.
Nå, anledningen till att jag skriver är alltså att jag vill få tips på vettiga skidalternativ för vettiga pengar. Jag åker till 95 % i pisten och tenderar att åka ganska aggresivt och snabbt med korta till halvlånga svängar. Ett krux som gör att många skidor verkar falla bort är att jag är lång (196 cm) och tung (~95-100 kg), så jag behöver något som klarar av min vikt kombinerat med min åkstil.
Jag är tacksam för alla åsikter.
T
Nå, anledningen till att jag skriver är alltså att jag vill få tips på vettiga skidalternativ för vettiga pengar. Jag åker till 95 % i pisten och tenderar att åka ganska aggresivt och snabbt med korta till halvlånga svängar. Ett krux som gör att många skidor verkar falla bort är att jag är lång (196 cm) och tung (~95-100 kg), så jag behöver något som klarar av min vikt kombinerat med min åkstil.
Jag är tacksam för alla åsikter.
T