JL76 sa:
Freeridefredde sa:
Men herregud nu får ni fan ge er. Det var ju bara ett tips, ett enkelt litet tips. Whats up with al the hate, grabbar. Tror säkert rastasmurfen uppskattar att man rekommenderar en skida till henne.
Tips uppskattas säkert men att ge tips med ofullständiga/idiotiska motiveringar förtjänar \"hate\". Poängen med att tipsa är för att hjälpa någon ANNAN inte bara haspla ur sig vad man själv gillar eller har hört är bra.
Bara för att någon har goda avsikter blir inte svaren mer hjälpsamma.
Åter igen känner jag behovet av att försvara mig. Känns tråkigt att det ska vara så på ett så bra forum annars, samt att era kommentarer skapar OT på tråden, lika mycket som mina egna gör.
Det jag menar är att då Anna aka. rastasmurfen inte specificerar vad hon vill ha för typ av skidor samt att min flickvän har samma mått, så kom jag med ett generellt tips på en skida som jag tycker fungerar bra. Inte med tanken att tvinga henne att köpa den eller att vilseleda henne till nått dumt, utan endast att rekommendera henne att kanske titta på den vid nästa skidtest eller liknande. Ett enkelt litet tips.
Nu kan detta låta lite hårddraget, det är mer en fundering till er än kritik från min sida. Jag vill inte skapa värsta diskussionen om vem som har rätt i ärendet med en massa smutskastning. Det jag vill är att inte idiotförklaras bara för att jag kommer det vad jag kan tycka är ett relevant tips.
\"Bara för att någon har goda avsikter blir inte svaren mer hjälpsamma\". Kanske inte, men snälla påpeka då det istället från början istället för att börja med att skriva att man är en idiot.......
/Fredrik