skidor vs snowboard i halfpipe

snom

Ny medlem
om man inte såg så gjorde shan white två st 900 en mctwist och två 1080 i ett åk. skidåkare kör aldrig så mycket snurr i ett åk. de kör oftast bara en 1080 på sista hitten. kommer det att hålla på såhär eller kommer skidåkarna så småning om att köra feta 1080:s på första hitten. skidåkarna kanske hoppar högre men snowboardåkarna kör mycket svårare. själv tycker jag att snowboard dominerar i halfpipe men skidåkare är bättre i slopestyle och bigair.

Är ingen snowboardhatare (har åkt själv i drygt 3 år)! Ville bara klargöra det innan jag skriver något!
Men visst dras det kanske FLER snurrar men ofta (inte alltid) så är snurrarna knappt klara, det blir lixom tå/hälkant landningar. Med skidor är det inte lika förlåtade man måste komma runt i en pipe går inte att vara halvfärdig. Så därför är det svårare med skidor, man har inte lika stora marginaler...

japp brädåkare kör cleanare och mer avancerat, men sen får man tänka på att skidåkarna började precis med något brädåkarna har hållt på med sen stenåldern ;)

håler med alla att snowboard dominerar i pipen och gör snyggare trick..Har hört att shaun white ska lägga brädan på hylan ett tag och sattsa på skatebord nu när han tog os guld och vann x games
? och visst är han top 3 i världen i skate?

Jodå, det är han nog...han vann väl X-games på skate förra året? (Första som vunnit X-games på både sommaren och vintern)

skidåkarna gör inte så sjuka trix i pipe visst dom hoppar sjukt högt men som shaun white som gör back to back 1080 det e sjukt + att sista 1080:in är cab

men det är ju lite svårare för skidåkare att göra en 1080 mitt i åket eftersom dom måste åka baklänges efter de och de är nog rätt svårt i pipe så dom sparar på sånna trick tills på slutet

shaun white kom 2:a i vert i sommras

Glodde på OS där när shaun vann och många åkare gjorde SKITfula 1080:s!
Dom hade ingen grab och dom toksnurrade och fladdrade hackigt. Sen landar dom i typ 900 men dom gör sista halva varvet efter landningen så räknas det som en 1080.
Höll på att skratta ihjäl när jag såg det.

jag har testat att droppa i halfpipe med både snowboard och skidor och tycker att det är lättare med skiis. mer kontroll när man står rakt och inte svajar. haha man står så vriden med snowboard och är inte så sugen på felskär i isen...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp