Skidshop?

freeride_nu

Aktiv medlem
Skidshop?
Hallo eller
var i gbg finns det schyssta skishoper, bor inte i gbg men det ligger inte långt ifrån så det går att köra..... e sugen på att köpa lite fräscha prylar, så sitter du och håller på en schysst affär i gbg vore det snällt om du skrev in den!
hadet
/martin

Skidshop?
Även om man med extremt stor tur kan stöta på en och annan kunnig skidsäljare så är det för det mesta rätt vanskligt. Ofta har jag stått och lyssnat i på skidförsäljare när de utöver sitt inflytande på intet ont anande kunder. I regal börjar de med att använde lite floskler de lärt sig på senaste säljmötet, ställer lite relevanta frågor och skapar ett förtroende genom på så sät en känsla av kunnande. Problemet är att det väldigt sällan motsvaras av en genuin förståelse för hur skidor fungerar. Försäljaren avslöjar sig i regal genom att blanda kommentaren som är helt korrekta med sådana som är helt felaktiga. Normalkunden har självklart ingen möjlighet att skilja det ena från det andra.

Som tur är är ju nästan alla skidor bra nuförtiden vilket gör tvivelaktiga rekomendationer mindre skadliga. Om man dock vill ha lite mer "exakta" råd och till exempel jämföra två relativt lika skidor av samma typ blir det problem.

Det ända rätta är egentligen att testa själv. Väldigt få är visserligen kompetenta att göra en ordentlig bedömning av en skida efter ett test, men man kan ju åtminstone bedömma hur skidan fungerar för en själv, vilket för en själv torde vara relativt viktigt.

Det finns två affärer i Göteborg som jag tycker höjer sig över mängden. Adams och Udens. På bägge ställena finns det folk som verkar ha bra känsla. Tyvärr verkar det också som det på bägge ställena finns folk som har mindre bra känsla. Med lite tur hittar du rätt kille/tjej och kan få bra hjälp.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Materialaren.

Skidshop?
Ett exempelnär ja kolla på
skidor (X-scream:en) ..

expedit:Ja de e ju en kanonskida..
Jag:ok...
expedit: jo de e ju han Jesper Rönnbäck som åker på dem här du vet.
Jag:Jaha va bra! (???fan va du ljuger!)

TESTA INNAN DU KÖPER!

/:-)

Snödjup

Tillbaka
Topp