skidstumpor/benhinnor?

mumak

Ny medlem
skidstumpor/benhinnor?
ja har lätt för att få problem med binhinnorna. så ja tänkta köpa några riktigt bra skidstumpor. hört att d kan hjälpa (lite i alla fall). men frågan e vad ja ska köpa och i så fall vart ja kan få tag i dom? har ni kanske några fina andra tipps på hur man undviker problem med binhinnor? ska säsonga i whstler å vill ju gärna kunna åka. köpte ny pjäxor i fjol salomon pro model. 95 i flex va tror ni om dom me tanke på benhinnorna? sedan raka bena skulle d verkligen kunna hjälpa?

/daniel

skidstumpor/benhinnor?
smartwool är sköna, varma och bra.

och att raka benen kan faktiskt hjälpa ibland... fast då är det nog inte alla gånger som det beror på behinnorna...

skidstumpor/benhinnor?
Fast om du har mycket hår på benen kanske det kan funkar som "dämpning". Man har inte så mycket mer än bara skinn framme vid benhinnorna. Att spänna pjäxorna fullt kan också hjälpa lite, så att det inte glappar.

skidstumpor/benhinnor?
Har haft samma problem, och det enda som hjälpte för mig var mer kött på benen.
Skaffa ett gymkort alltså!

skidstumpor/benhinnor?
Har samma problem, deet som hjälper är att köra hårt i en puckel några gånger, (håååårt) för då bedövas benhinnorna, SERIÖST det funkar!

skidstumpor/benhinnor?
Raka benen fungerar faktiskt väldigt bra för mig så det kan jag varmt rekommendera. Tror inte att det har så mycket att göra med vilka strumpor man använder förutsatt att de har bra passform.

Tillbaka
Topp