Skidtestarhelgen

Bly84

Ny medlem
Skidtestarhelgen
Jag tänkte åka upp den 13 på skidtestarhelgen, problemet är bara att jag skickade mina skidor med föräldrarna hem till dem (Jag: Uppsala, de: Örebro) tidigare i höst eftersom vi ska upp över jul och jag inte trodde att jag skulle ha möjlighet att transportera dem då. Idiotiskt jag vet, nu kan jag inte klämma på skidorna varje dag. Ännu mer idiotiskt nu när jag inte kan stå emot skidsuget längre (inte ens en vecka extra :p) och därför står utan skidor!
Frågan lyder: Eftersom det är skidtestarhelg, funkar det att åka upp utan några lagg alls och bara testa hela helgen? Hur funkar det under kvällsskidåkningen?

En annan fråga som inte alls har med ämnet att göra men ändå är relevant: Visst kommer hummelliften ha öppet om vädret tillåter?

EDIT: Självklart kan jag hyra när jag kommer upp om det är nödvändigt, men det känns riktigt segt när jag köpte nya lagg tidigare i höst...

Senast ändrad:
Skidtestarhelgen
Skidtestet är vid Stjärntorget (bredvid VM6:an) och har öppet mellan 9:30 och 14:30.

Hummelliften eller Worldcupliften kommer vara öpen för transport mellan VM6:an och VM8:an. Förra gången (två år sedan) var det Worldcupliften som var öppen.

Skidtestarhelgen
Det är ju Luciahelgen med 54 timmars non-stop skidåkning i Vm8:an :)

Klart det funkar att åka upp utan lagg, i värsta fall får du väl hyra ett par men annars är det ju bara att testa en massa skidor,

hummelliften eller wc kommer vara öppen för transporten mellan antar jag..

men maila någon på skistar och fråga,

info borde finnas på www.skistar.com/are

Skidtestarhelgen
Lee.. Are_sno_vinter säger ju klart och tydligt att skidtestandet är öppet mellan haöv 10 och halv 3, frågan ör ju hur han ska åka resten av tiden ?

Skidtestarhelgen
Tack för bra och snabba svar! Det var nåt i stil med att testerna är öppna mellan 9:30 och 14:30 jag ville veta, precis som du säger alwaysCrash så får jag se hur det blir den övriga tiden, eftersom det är 54h skidåkning i Vm8:an och dessutom årets första åkning som ligger framför är nog hyra alt lång omväg via örebro aktuellast. men nu vet jag, tack!

Så hummeln alt worldcup alltså, och bara för transport? Man kan alltså inte hoppas på pistad pelikansväng? Offpisten kanske inte räcker så här tidigt?

Skidtestarhelgen
Vet inte om de ska pista, men igår räckte offpisten i pelikansvängen mer än väl, sålänge man inte var rädd för småsly.. Ska nog inte vara några som helst problem i hummelbranten heller.

Skidtestarhelgen
Jag kommer va där och testa hela lördagen och söndagen med jobbet :) sen är det massa jobb och seminarium och mässa men vet inte om det är bara för företagen i åre

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp