Mountain_Man sa:
Pinnacle fungerar bra med de flesta techbindningar och säkert utmärkt även med Beasten om man monterar "förstärkningsdelen" på klacken. Problemet är att skon därefter inte passar med vanliga alpina bindningar eller bindningar med alpin häldel som Kingpin ... jag tror det fungerar med andra techbindningar med pinnar i bakdelen, gör det?
/MM
PNyberg sa:
Precis som BergMannen sæger så fungerar pjæxan ENDAST i techbindningar efter beastifisering. I din fråga så ær svaret att den funkar i alla techbindningar utom Ski Trab TR2 (eller vad den nu heter). Har både kørt med Dynafit Radical FT och Kingpin. Funkar kannon med båda!
Eftersom jag sitter på staketet och funderar och letat efter någon form av konsensus huruvida pjäxor med beast-"hästskon" går att använda i vanliga alpina bindningar så passar jag på att kasta in den frågeställningen här när
@PNyberg säger emot sig själv?
Eller följer inte Kingpin's häldel alpin standard? Vilket både jag och, tydligen,
@Mountain_Man förstått?
Jag vet att Dynafit's officella uttalande är att pjäxorna, efter montage av beast-"hästskon", endast går att använda i Dynafitbindningar så vad som är intressant är inte den officiella versionen utan skidvärldens framtestade konsensus. (ouch för den formuleringen. jag provar att djungelropa på
@Glisseur här också eftersom jag verkligen inte hittar nåt vettigt om det här någonstans och vill veta innan jag kastar mina surt förvärvade pesetas på beast-tåget)
-snö?
/r