Japp jag håller fullständigt med er i diskussionen angående Åres bryska sätt att sätta priser och styr det lilla annars så mysiga samhället Åre. Jag åker i Åre en hel del, men börjar bli mer och mer kritisk. Jag tycker att om de ska fortsätta höja priserna får de fan också höja kvaliteten på backar, parker och annan service.
Priserna i Åre börjar likna Amerikas priser, men är inte närheten av samma kvalité som de har "over there". Åre kan ju inte ens bygga en park som håller måttet, det är rent pinsamt att lokala backar i södra sverige har 100 gånger bättre parker än norra Europas största skidområde och att Åre har 100000 gånger mer resurser. Det är inte ett dugg svårt det är bara att använda en eller två pistmaskiner, och ge ett 100% engagemang, men det kanske inte går nu när det ska vara VM 2007.
Nä Åre, kamma till er, åk över till Nord Amerikanska kalotten och insup lite influenser så kanske ni kan börja motivera 305kr per dag i flatljus. Skidåkning ska vara roligt och inspirerande för alla inte bara aktieägare...