Ja, kanske råkar vi vara det gyllene undantaget, kanske inte. Kanske har vi bara haft tur att uppnå en beläggning liknande som din, och kanske är det extremt objekts-beroende, eller kanske beror det på att vi på något sätt lyckats nå ut med ett erbjudande som ansetts prisvärt för just den typen av objekt?
-Kanske gör den nu begynnande lågkonjunkturen att jag sitter här om ett år och beklagar mig över noll beläggning, medan du med en Skistar-beläggning kan säga "vad var det jag sa"...
Det finns så många parametrar i detta att vi sannolikt bara kan spekulera i vad som går eller inte går att få väl fungerande i den dysfunktionella marknaden, men det blir ju lite av en självuppfyllande profetia om alla bara krasst konstaterar att det inte kan vara ett alternativ att hyra ut utanför Skistar och därför automatiskt hoppar på det tåget.
Jag vill dock tro att med Skistars 30-någonting % i kommission för själva förmedlingstjänsten, finns också ett tillräckligt stort intervall att kunna hitta en relevant prissättning som passar för sitt objekt, och som därmed kan möjliggöra en funktionell och gångbar marknadsmässig lösning med win/win för både hyresgäst och uthyrare.
Jag vill alltså bara flagga för att det här och nu visst finns andra möjliga och valbara alternativ, och att det visst går att få fungerande så att det kan upplevas gynnsamt både för hyresgäster och uthyrare.
-Alternativ finns, förvisso lite knöligare och lite mindre bekvämt än att köpa den "allenarådande" paketlösningen, men för vår del är iaf upplevelsen att det helt klart har varit värt merarbetet.