Skönt skidfolk i Oslo ? "Trampolin hall"?

ErikAndersson

Ny medlem
Hey:) Jag åker till oslo för att jobba nu i tre månader innan skidsäsongen sätter igång. Undrar om det finns några mer skidnördar som håller till där uppe. Och om det är någon som sitter på information om det eventuellt finns någon "trampolin hall"med massa skoj i där? Och isåfall vart den finns?

tack på förhand.

Senast ändrad:
Bor i lilleström, ca 1 mil utanför, vet dock inte vart man kan studsa matta. Skateparker, eller snarare "ytor" finns det gott om däremot.

Åka upp till holmenkollen! Finns 4 studsmattor och ett vattenhopp dær uppe samt ett antal grymt skøna longboard backar. Bara att tunnelbanan och åka upp.

Nu när jag tänkte en gång till finns det ett ställe rakt över gatan från mitt jobb!
Hoppe Loppe Land heter det... Studsmattor och hoppborgar =)

Jarle sa:
Nu när jag tänkte en gång till finns det ett ställe rakt över gatan från mitt jobb!
hahahahahahahahahahha hoppe loppe land!! norge är jordens härlighet

Jarle sa:
Perfekt ;D jag får väl flytta in i en av hoppborgarna där så kan jag studsa hela dagarna xD

lite off-topic.. men

rätt ny i oslo. jobbar mest så har inte tok-mkt fritid. men har ni nå bra tips på skogs-stigar man kan springa runt på? :) saknar det.
bor på carl berners så helst rätt nära iaf.

tack :)

Det finns ju en del parkar du kan jogga i, vid dig finns Tøyenparken och en till som jag inte kommer ihåg namnet på, som ligger lite närmare. Men om du är van med riktig skog så är detta inte helt tillfredställande. Det vanligaste för Oslo-bor som bor i centrum är att ta tunnelbanan til Sognsvann, tar 20 min från Carl Berner. Där finns det många bra stigar. Men för dig är det nog bäst att ta bussen till Tonsenhagen. Menar buss 31 går dit från Carl Berner, borde ta 10 min. Tonsenhagen är faktiskt start på en vandringsled som går ända til Jotunheimen! I skogarna där, som heter Lillomarka, tror jag du kommer att trivas! Har inte varit där, så räkna inte med att det är en vacker stig vid buss-stoppet. Dra upp och kolla en söndag du inte är bakfull eller det är dårligt väder. Sök på google på förhand.

Du vet det säkert redan, men om du behöver reseinformation så är www.trafikanten.no en ganska komplett sida.

Hej
Jag är med nybliven Oslobo med stort intresse för åkning. Känner inte mycket folk i Oslo så blir det någon fjälltur e jag gärna på. Har en liten Toyota Corolla som skulle kunna ta sig till de norska fjällen.

MVh Tobias

Tillbaka
Topp