Skumma SPK

Jontex

Ny medlem
Skumma SPK
Är det nån mer än jag som har upplevt Salomon SPK pjäxan som stel och alldeles för lite tiltad framåt? Idag när jag var o nötte lite box o gjorde en vanlig jävla 270 av och landade switch, fick bakåtvikt och gjorde en jävla bakåt kuller bytta, detta hände gång på jävla gång! Det är jävligt irreterande...

Skumma SPK
du får ju lära dig åka skidor helt enkelt. kan man åka skidor kan man åka i vad som helst.

Skumma SPK
dom är ju rakare i skaftet för att baklängesåkningen ska bli lättare?, är dom tiltade frammåt så blr de helt fel att åka sw...

första dagen i pjäxorna? isåfall förklarar det saken, jag drog också på ett railjam första dagen, sjuuukt ovant och skitäckligt.. men mycket skönare när man åkt in sig, jag är helnöjd med mina trots att jag hatade dom först!

så kör mer och vänj dig ;)

Skumma SPK
Jontex sa:
men varför köpte du dom då? det är ju så för att det ska vara bra för jibb =]
det fanns inga skidor att testa dom med.
gör väl ingen skillnad om du testar med skidor eller ej? du står ju lika rakt med skidor som utan.

förövrigt har ja samma pjäxa som dej, kreation den blå och jag har inte tänk tpå att den är för lite tilta, tycker den e perfekt. du kanske inte har använt jibbpjäxor förut ? isåfall vänjer du väl dig, annars får du väl prova landa annorlunda

Skumma SPK
mattiasssJ sa:
Jontex sa:
men varför köpte du dom då? det är ju så för att det ska vara bra för jibb =]
det fanns inga skidor att testa dom med.
gör väl ingen skillnad om du testar med skidor eller ej? du står ju lika rakt med skidor som utan.

förövrigt har ja samma pjäxa som dej, kreation den blå och jag har inte tänk tpå att den är för lite tilta, tycker den e perfekt. du kanske inte har använt jibbpjäxor förut ? isåfall vänjer du väl dig, annars får du väl prova landa annorlunda
klart det gör skillnad med ett par skidor på fötterna, då kan man ju väga hit och dit och känna sig för lite bättre. Men det jag har upplevt är att men måste landa med ganska så raka men, annars måste man böja på knäna som sedan leder till att man typ sätter sig ner och ramlar bakåt...Jag kanske är den ända som känner dehära, men tro mig, det är sant

Skumma SPK
Nu blev man ju lite shaky, hade funderat på SPK lr liknande till vintern då jag hört att dom ska vara bra för smalbenen mm. Antar att man vänjer sig?

Skumma SPK
Hogizz sa:
Nu blev man ju lite shaky, hade funderat på SPK lr liknande till vintern då jag hört att dom ska vara bra för smalbenen mm. Antar att man vänjer sig?
kan nog vara så, nu vet jag inte hur dom är att hoppa med för jag har bara railat med dom nu på höst kanten, dom är underbara att landa framåt med.

Skumma SPK
Kan det inte ha varit att om ni nu körde ett railjam och det var lite snö eller lera eller nått sånt i landingen så det tog stopp. Känns konstigt om du skulle ramla så pga pjäxorna.

Skumma SPK
Det är ju meningen att dom ska vara rakare för att just vara perfekta till jib. Och när man jibbar landar man sjuuukt ofta baklänges.

Antingen är det som Niklas_Borg säger att det suger fast i landningen eller att du har fruktasvärt mjuka skidor som böjer sig så fort du landar bakåt pga "rakare" pjäxa.

Skumma SPK
Davidson sa:
Det är ju meningen att dom ska vara rakare för att just vara perfekta till jib. Och när man jibbar landar man sjuuukt ofta baklänges.

Antingen är det som Niklas_Borg säger att det suger fast i landningen eller att du har fruktasvärt mjuka skidor som böjer sig så fort du landar bakåt pga "rakare" pjäxa.
kan vara båda delarna, men även om man sätter landningen så måste man ha så raka ben, så det ser, eller känns iallafall inte snyggt ut när man landar...

Skumma SPK
Ugge sa:
omg, tror du verkligen själv att de är fel på pjäxan? såg ju tex gagnier dra en sw 12 me dom i xgames så ja tror nog de går å landa sw! är nog bara du som är väldigt dålig! Att dom är mer uppräta är för att det ska underlätta i sw landningar. LOL!
i en sw 12 landar man förövrigt framåt

Skumma SPK
Ugge sa:
omg, tror du verkligen själv att de är fel på pjäxan? såg ju tex gagnier dra en sw 12 me dom i xgames så ja tror nog de går å landa sw! är nog bara du som är väldigt dålig! Att dom är mer uppräta är för att det ska underlätta i sw landningar. LOL!
Haha lol kan han inte räkna varven ? :P

Skumma SPK
SPK har mindre tilt än vanliga pjäxor för att förenkla switch-åkandet samt rotationer. Att dom inte är direkt mjuka är också en allmänt känd grej. du borde nog ha kollat upp pjäxan lite innan du köpte den. Skylla på materialet är aldrig en bra grej.

Skumma SPK
Ugge sa:
Jag tror för det första att inte Gagnier har samma pjäxa som affärerna säljer, bara samma "skal" Och för det andra så landar dom flesta som drar sw12 framlänges!

Senast ändrad:
Skumma SPK

hahaha synd att man landar framåt på en sw12 då, jävla loser

Skumma SPK
Jag tycker att tråden ska stängas nu, för jag har vant mig vid pjäxorna nu=D Men om folk vill fortsätta diskutera så är det fritt fram, döda tråden ba!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp