Slå ut tänder

Jsundqvist

Ny medlem
Slå ut tänder
Tjenare freeride:)
Tänkte bara undra om det är någon mer som har slagit ut tänder på studsmatta eller skidåkning, som skulle kunna dela med av sin erfarenhet. För att jag har slagit ut mina framtänder och ska nu ersätta med skruvar.
Tänkte bara om det är någon mer som skulle berätta om hur det gick till med tandläkare och dylikt:)

Slå ut tänder
Varför ska du ha skruvar som framtänder!? Måste se helt sjukt ut..... jag har slagit ut framtänderna men satte dit fake tänder gratis hos tandläkaren, lycka till med skruvarna!

Senast ändrad:
Slå ut tänder
Hört att de har en ny teknik som ger bättre känsla efter ingreppet men som gör duktigt ont. Tydligen sa använder de en knölpak för att bedöva. Lycka till

Slå ut tänder
Danyb0i sa:
Varför ska du ha skruvar som framtänder!? Måste se helt sjukt ut..... jag har slagit ut framtänderna men satte dit fake tänder gratis hos tandläkaren, lycka till med skruvarna!
Oj jag menar att dem ska sätta in titanium skruvar och sen några porslins tänder tror jag:)

Slå ut tänder
Danyb0i sa:
ofyfan vad jag garvade.

Slå ut tänder
Jsundqvist sa:
Danyb0i sa:
Oj jag menar att dem ska sätta in titanium skruvar och sen några porslins tänder tror jag:)
Jag kan berätta hur det går till. :)
Det varierar lite beroende på hur det ser ut också. Men tandläkaren kommer iaf att göra en avgjutning av området runt tänderna. Sedan modellerar man det som saknas. Det hela skannas sen med 3D-skanner och skickas iväg. Sen tar det ett par dagar innan tandläkaren får tillbaka skruvar och tänder/hättor. Själva ingreppet för att sätta i titan-skruvarna vet jag som tur är inte hur det går till. Men du är nog inte vaken eller så är du duktigt borta. (Man öppnar tandköttet och skruvar dem i benet..)

Have fun!

Slå ut tänder
Googla nobel biocare (antagligen är det dessa du får) och Brånemark (han som uppfann hela systemet) så bör du få en bra bild av vad som kommer hända.

Lycka till

Slå ut tänder
Hela ingreppet sker med lokalbedövning. Så du kommer varken vara nersövd eller vara helt borta. Känns lite stumt och ovant. Men man vänjer sig snabbt. Efter ca. 6 månader kommer kollar dom så att allt sitter som det ska. Tar ett tag innan allt läker och är stabilt. Ingen ser någon skillnad mot dina riktiga tänder.

Slå ut tänder
John_Te sa:
Hela ingreppet sker med lokalbedövning. Så du kommer varken vara nersövd eller vara helt borta. Känns lite stumt och ovant. Men man vänjer sig snabbt. Efter ca. 6 månader kommer kollar dom så att allt sitter som det ska. Tar ett tag innan allt läker och är stabilt. Ingen ser någon skillnad mot dina riktiga tänder.
Vad skönt att det kommer se ut som vanligt:D Får väll använda tandskydd i parken:/

Slå ut tänder
John_Te sa:
Gäller även för implantaten? Hua..

Tillbaka
Topp