vallaväck är ett lösningsmedel som används för att ta bort valla.. simple as that.
Snabbvalla är bra om du ska ha bra glid i några åk, ungefär så länge håller det. Det duger väl.
Men som "mellansäsong" valla ska du ha något riktigt vax.
angående skitigt belag har jag ett annat tips:
i slutet på förra säsongen var vi i hammarbybacken och körde nån typ av jam, och som alla vet ligger H-by mitt i city i princip och därför har fått sin beskärda del av smog och skit.
Därför blir belaget SVART, det såg verkligen ut som en 75 årig storrökares lungor på belaget. (jag hade gult belag innan, så det syntes tydligt)
Gled illa gjorde det också, vi försökte skrapa av skiten med sickel, och det blev bara marginellt renare.
nöden har ingen lag, så jag gick in i lifthuset och rotade fram en flaska t-gul, hällde på en tygtrasa och torkade av brädan. det blev INTE ETT SPÅR av skiten kvar. det vart verkligen HELT rent. Men det värsta var att belaget inte blev vitt av uttorkning, det såg nytt ut!
så torka av med tändvätska, och sen med vatten. Sedan lägger du på ny valla. Om just Ditt belag blir förstört så skyll inte på mig, min erfarenhet säger att det funkar prima!