Sneak Peek 2010/2011

Sneak Peek 2010/2011
Nu när det nya året har gjort anspråk kan man redan hitta massa sneak peeks på de kommande produkterna inom vår kreativa sport.

Min tanke var att skapa en tråd där man kan lägga upp de nya modeller som man hittar för att låta andra ta del, diskutera och dela sina åsikter om dem.

I tråden kan man lägga upp skidor, pjäxor, eller annat smått och gott som man kommer över på vägen.

Till en början får ni räkna med att bilderna inte är av den högsta kvalitén, men jag hoppas ni överlever.

låt oss börja

kan vara Armada Alpha 1/2 & Armada JJ
1262568929armada_JJ.jpg

Rossignol S7
Rossi%20S7%202010.2011.jpg

Lägg upp det ni hittar och feel free to discuss!

Tack för mig.

Edit: Tanken var att det skulle vara många fler skidor, men de verkar inte fungera, löser detta så fort som möjligt.

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
Kul att se att Sean Pettit dissar Marker-bindningar till förmån för Salomon, hehe... Det måste väl vara nya Hellbent-grafiken btw?

För övrigt är Swesport-mässan nu på söndag/måndag, så vi kommer nog få se det mesta inom några dagar.

Sneak Peek 2010/2011
Carled sa:
Kul att se att Sean Pettit dissar Marker-bindningar till förmån för Salomon, hehe... Det måste väl vara nya Hellbent-grafiken btw?

För övrigt är Swesport-mässan nu på söndag/måndag, så vi kommer nog få se det mesta inom några dagar.
Det mesta? Jag kollade deltagarlistan och det var ju nästan inga intressanta märken alls... kanske Norröna och Helly Hansen då, men annars rätt dött... vem bryr sig om buff t,ex. Eller det kanske kommer mer märken än det som står i broschyren?

Sneak Peek 2010/2011
Buff kommer ju bli nästa stora grej i Bräckeparken, jag lovar!

Okej, på pappret ser det ganska, förlåt, väldigt dött ut. Men många är agenturer, och tittar man runt så hittar man lite mer lattjo märken. Någon agentur hade en hel radda med randonnée-märken och typ Snow-Pulse, så det finns ju skidagenturer bland deltagarna. Men om Swesport sviker oss har vi ju iaf. SIA-mässan.

Jag funderar dock starkt på att gå på Swesport, något kul lär man ju alltid se...

Sneak Peek 2010/2011
Carled sa:

Jag hittade en bild på nya Hellbent som jag försökte posta men det gick inte.

Den är iallafall grön och har en clown på sig? :S jättesuspekt
Den ska bara något fetare i år. (132 mm på midjan)

img00482201001052249.jpg

Cheers

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
1263340407sss.jpg

1263340308ss.jpg

1263340382s.jpg

troliga mått ær 139-114-124

Har sett fler bilder av salomons grejer ngnstans på tgr men hittar det inte nu. De ska iaf slæppa en BCjibb feting med en midja på ca 120mm och rocker i tip o tail...

phpThumb.php

Nya Crowbars...snyygga!

phpThumb.php

Salomon Sentinel

phpThumb.php

Nya benchetlers

phpThumb.php
???????

phpThumb.php

Nya Obsetherd 146-117-134 låter som en SS7a?

Sist men inte minst
phpThumb.php

Wtf??

Sneak Peek 2010/2011
Snabb sökning på newschoolers så kom de här upp. Salomon Pro pipe ska dom tydligen heta. Sen hittade jag även lite grejer från line

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
PNyberg sa:
Tack Nyberg!

Grymma crowbars!!!

Men vad i helvete är det för pjäxa? Den ultimata jibbpjäxan för alla som vill bryta fotleden?
Eller kan det vara så att det bara är utanpå den ser ut så, innanför täckbyxorna följer den som en vanlig fulltilt?

Sneak Peek 2010/2011
attachment.php

Salomon Ghost, bara ny grafik och färg stod det på TGR... skönt tycker jag, eftersom jag köpt årets modell haha

Sneak Peek 2010/2011
felix sa:
PNyberg sa:
Tack Nyberg!

Grymma crowbars!!!

Men vad i helvete är det för pjäxa? Den ultimata jibbpjäxan för alla som vill bryta fotleden?
Eller kan det vara så att det bara är utanpå den ser ut så, innanför täckbyxorna följer den som en vanlig fulltilt?
Det är bara en "cover" över vajrarna. Precis som det skotskrutiga på årets Sethpjuck.

Sneak Peek 2010/2011
Okey, tänkte väl det...

Någon som vet vilken skida det här är, är det bacon som fått rocker eller en ep pro? Så dålig på att ögonmåtta...

phpThumb.php

edit: Hittade bild på nästa års bacon, så det är nog ep då.

Senast redigerad av en moderator:
Sneak Peek 2010/2011
Nån som vet mer om Salomon El Dictator? Googlar ihjäl mig här... Per?
Om det är en smalare variant av Rocker så kan den nog kötta på ganska bra...

Sneak Peek 2010/2011
Blide sa:
Måtten har du här uppe. Vad jag hört så är den endast i 194, låg spets, hård. I princip en tävlingskida. Inte så konstigt iom att den ersätter XW Lab.

Sneak Peek 2010/2011
Utter sa:
Blide sa:
Måtten har du här uppe. Vad jag hört så är den endast i 194, låg spets, hård. I princip en tävlingskida. Inte så konstigt iom att den ersätter XW Lab.
Låter rimmligt!
Känns som att de hade varit kul typ 3 dagar efter snöfall när det börjar bli vindblåst men ändå går att åka snabbt, inget överlapp alls med mina EHP 193... Men jag kan nog motivera in diktatorn mellan dem och ett par framtida Praxis Protest 196 för de djupa dagarna.

Sneak Peek 2010/2011
Det faktum att de sätter på fejkdetaljer på vissa fulltilt modeller visar ju målgruppen,
Fejk->posörer.

Vill man ha Retro looken leta efter ett par Raichle Flexon, de ser ju iaf bättre ut än de där som ser ut som Salomon SX91 med snörning frampå

Sneak Peek 2010/2011
The_teo sa:
Den spetsiga salomon skidan, är det bara jag som tänker Hiatttwin?
Hehe..jo det kan man ju lungt sæga att det kænns som! :P

snej sa:
4frnt ska väl till att släppa EHP renegade...
Si si. Det ær nog inte færdiga æn på ett tag dock. Hoji fick ænnu en protoyp gjort nær han var i Norge i Oktober såattehh....ja.

Men fina lær de bli iaf! Jag ska ha ett par!

Sneak Peek 2010/2011
The_teo sa:
Om minnet inte sviker mig, vilket händer rätt ofta, så skulle det där faktiskt vara ett par Head. Inte helt orimligt med tanke på att det finns prototyper med samma nos och tail. Det ska isf vara en twin med tip och tailrocker. Det är då om jag minns rätt :)

Hörde dessutom en fågel viska i mitt öra att PM gear ska utöka till europa. Alltid kul med nytt

Sneak Peek 2010/2011
Jarle sa:
The_teo sa:
Om minnet inte sviker mig, vilket händer rätt ofta, så skulle det där faktiskt vara ett par Head. Inte helt orimligt med tanke på att det finns prototyper med samma nos och tail. Det ska isf vara en twin med tip och tailrocker. Det är då om jag minns rätt :)

Hörde dessutom en fågel viska i mitt öra att PM gear ska utöka till europa. Alltid kul med nytt
Har æven hørt rykten om att en viss kis inte verkar få några CRJ i 180 i år :P

In other news så ska PM gear komma ut med en ny fetare skida till næsta år. Helrocker me thinks..

Tillbaka
Topp