Snösäkert i december?

Heinz_p

Aktiv medlem
Snösäkert i december?
Kommer rycka in i rikets försvar i januari 2006.
Hade tänkt sticka iväg 2-3 veckor i december och frågar nu er om ni känner till några snösäkra ställen i Nordamerika eller Europa vid denna tid?

Det måste alltså vara garanterat snösäkert eftersom jag inte gärna lägger 10 papp på en resa till USA om jag inte får åka.

MVH
Henke

Snösäkert i december?
Mamoth mountain har garanterat snö, en kompis till mig var där i år vid jul och då var det ca: 4,5m snö

Snösäkert i december?
Boka sent och se var snön kommer. Anläggningarna går på lågfart i december så boende är inga problem förutom nyår. December är ett lotteri var snön kommer numera.
Mvh
Anders

Snösäkert i december?
Ok, får väl boka en resa i slutet på november..för att garanterat veta om det finns snö...men Mamoth Mountain verkar bra..nu ska jag "bara" hitta en reskamrat;)

Snösäkert i december?
Jag skulle utan tvekan gå på Wasatchbergen i Utah denna årstid!
Alta eller Snowbird helst, då Little Cottonwood Canyon sällan gör en besviken, vad gäller snö.
Redan i början av november i fjol (2004) hade Alta över 3 meter snö, något som jag inte upplevt på någon annan skidort.
Mammoth är ju också säkert, men kanske mer känt för sin park än sin utmanande offpist/backcountry.

Om jag fick välja skulle jag helt klart ta Alta före Mammoth. Stället är en riktig puderhåla, och snön vräker som regel ner där under november/december.

Mvh Jonas.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp