Snösituationen i Whistler

razid

Ny medlem
Jag kommer att komma till whistler den 1:a mars och jag undrar lite om, hur det är med snö i Whistler, jag har sett hjur det är på sidan..

Men ni som är på plats, hur är snön i dags läget? I och kring pisterna så klart.

Om man tittar på snöstatistiken så verkar det ha varit en riktigt pissig dec/januari snö mängd mässigt..

Jag skall tala om för dig ett och annat...!

Det är den sämsta vintern på 40 år snömässigt här. Det har varit sol, mulet, kallt, varmt.
Men vi har fan inte sett den enda tillstymelse till snö!
När man begett sig utanför pisten (i pisten också) så har man uppvaktats av stenar och gräs.

Dock! Jag säger DOCK!

Jag träffade en "bygammling" i liften här om dagen, för vilken jag beklagade min oro om det rådande snötäcket för..
Enligt egen utsago hade han åkt här i ca: 40 säsonger.

Han sa: Du kan vara lugn. Det kommer.

Jag kan säga att jag har ingen anledning att tvivla på hans ord.
Det började det snöa igår natt och det har snöat till och från i ett dygn nu.
Just nu 02.25am020209 vräker det ner snö...

hehe.. Ja det är fan typiskt..

När jag ska åka någonstans så blir det skit säsong..

Det slår aldrig fel..

Nåja, det är 26dagar kvar, saker och ting kan ju förändras fram tills dess. Men man blir ju lite orolig...

har sett på väderprognosen att det ska klarna upp imorrn tills på torsdag..=/ Fan kan det inte se till att dumpa rejält nu ett tag så det blir en rejäl grund!!:(

Den är inte att lita på. Det finns typ 5 olika väder institut som förutspår, det brukar inte bli som någon av dom säger.

jag har självklart varit på hemsidan och kollat, ville ha lite handson info om situationen i whistler, då text från någon sida inte alltid känns korrekt.. de tär som när man ska till åre ibland, står 85cm snö i terräng och backe, när det självaverket är 85cm snöis i backen, och 2cm snö i skog

tror de flesta guider tittar här för att förutspå väder o lavinrisker:

http://www.avalanche.ca/HomeCAC

kolla runt lite på sidan. kan den inte riktigt själv.

var o provade isen i whistler för två veckor sedan. det enda som inte var riktigt isigt var blackcomb glacier. veckan efter var vi i cariboos. det var grymt o fin snö.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp