Snowboard-butik live...

dragonfish

Ny medlem
Snowboard-butik live...
Hej alla!

Det är så att jag planerar att köpa en ny bräda + bindningar+ boots. Enligt "alla" affärer är snowboard "ute i år" och därför är det riktigt svårt att hitta något vettigt. Har provat alla kedjorna, typ stadium, men mindre förvånande inte hittat någonting jag vill ha.

Problemet är att jag inte vet några bra special-butiker...

Om man vill ha bra hjälp (och därför inte köpa på nätet)vart någonstans ska man vända sig?

Jag bor i Luleå, är ibland i Eskilstuna och då är ju Stockholm rätt nära, men är villig att åka någonstans om det finns något riktigt bra ställe...

//Julia

Snowboard-butik live...
nya butiken är fin, men det känns som att de inte lyckats klämma in lika mycket där som på den gamla i vasagatankorsningen. men det är kul att norrlandsgatan har blivit lite av en brädsportsgata med oneoff, hollywood och top12 (och quicksilver, salomon, northface. och om jag inte har fel så sålde väl även reddevil snösportsgrejor en gång i tiden?)

Snowboard-butik live...
Det är ett problem faktiskt att snowboard är så pass "ute".

Även jag som bor i Stockholm tycker det är problem att hitta bra grejer.

Oneoff känns ju seriösa och kunniga, men dom säljer exempelvis bara ett märke (32) på boots så passar man inte i dem är det kört.

De större skidbutikerna tar bara in mindre och mindre snowboardsaker, i princip bara burton och ett fåtal modeller och så snåla inköp att mycket snabbt tar slut.

Och skiduthyrningar/butiker på vanliga skidorter som har hyllmeter efter hyllmeter med skidor och pjäxor har oftast riktigt trötta brädor och en modell på risiga skor, typ bara helstorlekar.

För övrigt valde dom att sända damcurling istället för halfpipefinal igår på OS-sändningen :(

Det var enklare att vara snowboardåkare för 10-15 år sen.

Snowboard-butik live...
Precis det jag också har uppmärksammat. Var i Hemavan här om veckan och det var ju inga ny brädor som fanns där om man skulle vilja hyra liksom.

Får väl ta ett varv i Sthlm och se om man hittar något..

Burton för övrigt, det säljs ju som sagt mycket av vad anser ni om det, är det bra grejer? De verkar ju ha sin special-standard vilket ju ev. kan ses som en nackdel..

Såg lite Nitro-grejer förut också, någon åsikt?

Snowboard-butik live...
standarden på uthyrningsgrejor är något jag irriterat mig på länge. fan, med såna skitgrejor de hivar ut är det inte konstigt att folk väljer skidor nästa gång. senaste exemplet var en o-sin bräda med baselessbindningar i romme. vad fan?! när slutade o-sin att tillverkas egentligen? förra säsongen hyrde en tjejkompis i åre björnen, fick en bräda med trasiga bindningar, som dessutom var inställa så att foten var 5-6 cm utanför hälkant och nån cm innanför tåkant. om man är sällanåkare vet man ju inte vad man ska ställa för krav, och detta verkar utnyttjas till max av uthyrare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp