snowboard eller ski

slackerr

Ny medlem
snowboard eller ski
Tja, jag har alltid kört skidor och jibbat lite basic o så, har lust att testa bräda för jag är bra på skateboard så då undrar jag om jag det är till någon fördel.
Har förövrigt väldigt lätt för att lära mig saker snabbt... Tack :)

snowboard eller ski
Jag tycker faan inte att man hade nån nytta alls av att ha skejtat innan. Rammlade hela tiden i början.

Men det är klart du ska testa! Kommer med största sannolikhet att gå tusen ggr bättre för dig...

snowboard eller ski
Jag gick över till bräda på 90-talet efter att ha åkt en del skateboard. Det var ganska enkelt faktiskt. Du måste bara våga ta ut svängarna mer än skateboard. Dessutom är det sjukt svårt att åka bräda utan fart. Skillnaden är ju att du inte har några truckar som hjälper till att svänga... Var bara försiktig med att råka sätta i "fel kant". Det kommer göra galet ont, precis samma som om du kör wakeboard.

Dock måste jag erkänna att jag tröttnade och numera är helt fräslt i skidorna igen...:)

snowboard eller ski
Hej,

Jag åkte skateboard innan jag började åka snowboard och en kul detalj är att jag står med andra foten framåt på snowboard mot för vad jag gör på skateboard.

Nu när jag åker longboard mer än vanlig skateboard är det bara att konstatera att jag fortfarande står regular på skaten medans jag står goofy på snowboarden. Numera kan jag väl iof åka rätt bra åt båda hållen på snowboarden men det är mer fråga om att jag övat tror jag.

Intressant att höra om det är någon annan som har samma erfarenhet. En av mina kompisar säger faktiskt likadant, fast han står goofy på skate och regular på snowboard istället.

/Rob

Ps. Det som jag tyckte att jag hade med mig från skaten var alla grabs och namnen på dem. Så var det bara att försöka göra dem på snowboarden också. Annars tyckte jag inte det var så likt. Däremot tycker jag att carving med longboard är rätt likt att åka snowboard.

snowboard eller ski
det ær coolare att vara bra på snowboard, æn på skidor. jag tror att de e många som åker skidor før att de dær lættare att læra sej, många ger upp nær dom børjar åka snowboard før dom tycker det ær svårt ibørjan osv, och det ær det ju , men som sagt, coolare att vara bra på snowboard trk jag! :D

men ja vet inte ,

snowboard eller ski
Om du bara tänkt köra park så krävs det inga stora kunskaper, i princip bara kunna svänga lite lätt och bromsa. Det kommer du lära dig väldigt snabbt. Allt handlar om hur långt du är beredd att gå, tyckte själv att det var piece of a cake att lära mig åka.

Senast ändrad:
snowboard eller ski
phhille026 sa:
det ær coolare att vara bra på snowboard, æn på skidor. jag tror att de e många som åker skidor før att de dær lættare att læra sej, många ger upp nær dom børjar åka snowboard før dom tycker det ær svårt ibørjan osv, och det ær det ju , men som sagt, coolare att vara bra på snowboard trk jag! :D

men ja vet inte ,
Att det är coolt att åka snowboard är en relativ sak. Själv så tycker jag att det är lika coolt att åka på skiis eller pulka.
Att jämföra skidor, snowboard (och pulka) är inte rättvist eftersom de är helt olika från varandra, bortsett från att de glider på snö...

snowboard eller ski
phhille026 sa:

men ja vet inte ,
Haha, jag har åkt skidor sen -88 med ett uppehåll för typ 4 vintrar i mitten på 90-talet då jag åkte bräda. Jag känner fortfarande att jag kan lära mig massor mer skidteknik medans jag trättnade på bräda efter 4 år för att det gick för lätt. Sen är det klart att hoppa och feta tricks är svårt men rent åkmässigt är ju bräda mycket enklare. Sen att majoriteten av alla brädåkare man ser är tekniskt rätt dåliga, de åker mest och sladdar. Inte varje dag man får se en brädåkare som skär bra i pisten...

snowboard eller ski
Linearob13: Exakt samma sak för mig. Åker goofy på snowboard och reg på skateboard. Funderar ibland om jag liksom lärde mig åka på fel håll med snowboarden. Kan åka switch med snowboard men det känns inte klockrent precis...

Tillbaka
Topp