Varför det? För att det kostar extra eller?somebody sa:Tänk på att inte flyga med ryan air
??????????????????????? ehmn, vad? hur kan det spela roll om det är en bräda eller en väska? vikt som vikt eller? alla väskor väger olika, hur kan det lira roll vad det är för ngt? fan va galet alltså! fuckin flygbolag, pure evil! lolKaskar sa:Värt att tänka på är att flygbolag inte alls behöver ta med skidor om piloten inte får till rätt balans i lasten. Min tjej har jobbat inom flyget och berättat att piloter beordrat av alla lagg/brädor och stoppat in sandsäckar istället.
Därför rekommenderar de flesta bolag att bara ha brädan som specialbaggage och resten av utrustningen i "vanlig" väska. Om brädan inte kommer med har du fortfarande prylar att åka i istället för jeansen när du flög ner.
Värdelöst såklart men bolagen har all rätt att göra så. Händer väl inte så ofta men kan man så håll det till ett minimum av prylar i boardbagen
känns sjukt mkt snöcharter över det där - när typ ett helt flygplan har med sig utrustning. One time med charter fran sverige hade de slitit ut de första stolsraderna och lagt utrustningen där med presenning och spännband runt... insane.Kaskar sa:Värt att tänka på är att flygbolag inte alls behöver ta med skidor om piloten inte får till rätt balans i lasten. Min tjej har jobbat inom flyget och berättat att piloter beordrat av alla lagg/brädor och stoppat in sandsäckar istället.
Därför rekommenderar de flesta bolag att bara ha brädan som specialbaggage och resten av utrustningen i "vanlig" väska. Om brädan inte kommer med har du fortfarande prylar att åka i istället för jeansen när du flög ner.
Värdelöst såklart men bolagen har all rätt att göra så. Händer väl inte så ofta men kan man så håll det till ett minimum av prylar i boardbagen
Eller så väger "checkin-donnan" bara väskorna, som de gör med alla andra.deltab0arder sa:Förhoppningsvis har du en mer "riktig" bräd-resväska och inte ett lövtunnt fodral.
Jag lägger alltid bootsen ute vid respektive tip/tail för att skydda dem lite om de ställer sig och hoppar därute och lägger kläder mellan bindningarna (som jag later vara pa) för att skydda dem lite. Sen när checkin-donnan säger
-hmm de där blir specialbaggage, vad är det det: skidor?
-nej en snowboard
-aha, hmm, vad väger en san?
-ingen aning, inte sa mkt...
-ahm, hmm, men typ 2kg?
-ah, typ, sa.
+1welle sa:tänk på att brädan inte får innehålla droger eller sprängmedel
jag antar att det beror pa var man är, vilka rutiner de har i allmännhet, och hur bitchigt det är just den dagen... med lufthansa har jag aldrig nagonsin anmält utrustning i förväg (kanske inte skall rekommenderas iom att det star att man skall göra det) och aldrig betalat övervikt... inte med SAS heller för den delen men det var minst 5+ ar sen jag flög med SAS iof sa det kanske är bitchigare nuförtiden.Stenman sa:Eller så väger "checkin-donnan" bara väskorna, som de gör med alla andra.
Varför tycker du SAS är pure evil? Har alltid rest med dom och hur bra service som helst, har tom sluppit betala specialbagage alla nästan gånger (snowboard)snowdiver sa:Satsa på att åka med swiss de tillåter att brädan väger en hel del samt har de alltid gratis frakt av snowboardbags. SAS är pure evil riktiga rätt ska vara rätt svenskar ..... Samt att de har fula flygvärdinnor!
Kanske 1975Kaskar sa:Värt att tänka på är att flygbolag inte alls behöver ta med skidor om piloten inte får till rätt balans i lasten. Min tjej har jobbat inom flyget och berättat att piloter beordrat av alla lagg/brädor och stoppat in sandsäckar istället.
Kanske 1975Kaskar sa:Värt att tänka på är att flygbolag inte alls behöver ta med skidor om piloten inte får till rätt balans i lasten. Min tjej har jobbat inom flyget och berättat att piloter beordrat av alla lagg/brädor och stoppat in sandsäckar istället.
Jag gissar på 1991felix sa:Kanske 1975Kaskar sa:Värt att tänka på är att flygbolag inte alls behöver ta med skidor om piloten inte får till rätt balans i lasten. Min tjej har jobbat inom flyget och berättat att piloter beordrat av alla lagg/brädor och stoppat in sandsäckar istället.
Kanske bara har haft extrem otur då=). Men jag får alltid betala minst 300kr extra för brädan. Samt extra om det är nått kilo extra i bagaget. Åkt några gånger via langley med sas och då har de konstiga bagageregler Boardbag 8 kg och bagage 15kg vilket jag har behövt betala extra för många gånger. Aldrig nånsin behövt betala extra för övervikt från något annat ställe än Arlanda. En gång flög jag till Sverige med 10 kilo övervikt på väskan utan att någon rycker på ett ögonbryn.Snehl sa:Varför tycker du SAS är pure evil? Har alltid rest med dom och hur bra service som helst, har tom sluppit betala specialbagage alla nästan gånger (snowboard)snowdiver sa:Satsa på att åka med swiss de tillåter att brädan väger en hel del samt har de alltid gratis frakt av snowboardbags. SAS är pure evil riktiga rätt ska vara rätt svenskar ..... Samt att de har fula flygvärdinnor!![]()
Tänkte just dra den, klockren!welle sa:tänk på att brädan inte får innehålla droger eller sprängmedel
http://www.klockren.nu/Timbe sa:Tänkte just dra den, klockren!welle sa:tänk på att brädan inte får innehålla droger eller sprängmedel
+1
10cm extra är ingenting. Det kan du ha större nytta av än att lyckas klämma in dina 157 i en 156cm bag.Damaja sa:Bumpar lite...
Hur är det med boardbags. Täntke köpa mig en inför vinterns strapatser men vet int hur stora de är-
Har en Burton Antler 157,5cm som ska ned, men de bags jag kollat (Burton Board Sack) finns i 156 eller 166cm. Känns lite slakt att ha 10cm boardbag (om jag skulle välja 166cm dvs) som bara fladdrar omkring, går brädan ner i en 156cm bag utan att jag behöver hoppa på den månde tro?