Snowboard på vatten

Kupnik

Ny medlem
Snowboard på vatten
Yo! Eftersom sommarn närmar sig och abstinensen efter snowboard är dödande undrar jag om det fungerar bra att åka snowboard efter en båt på vatten(big suprise). Om ni själv har gjort det eller något liknande, skriv!
Ja, jag är då säker på att jag vill ha mina knän hela, så jag skiter nog i det. Hade ni inte påpekat riskerna för mig så hade jag bergis gjort det. Om jag hade haft tillgång till en wakeboard hade jag självklart använt den. Vet ni var man kan köpa en för BILLIG slant? Är inte vidare intresserade av att lägga ner en hel del pengar på en sak som jag kommer att använda 10 ggr/sommar.

Senast ändrad:
Snowboard på vatten
Går nog hur bra som helst förutom att du behöver köra ganska fort, wakeboard är nog mycket bättre! Du kan köra saktare = Större vågor = du kna höppa högre/längre

Snowboard på vatten
Det blir nog rätt tight å svänga asså...det går väl inte å göra några carvingsvängar eftersom då skulle väl bräddan sticka ner i vattnet i och med att den e så tunn?

Snowboard på vatten
hade varit kul att vurpa med snowboard i vattnet, moää dessutom hade man förmodligen rivit loss bindningarna och benen vid ett kraftigt fall, men vad vet jag ;D

Snowboard på vatten
hög fart o snowboardbindningar på vattnet är ett bergsäkert sätt att vrida sönder allt vad knän heter... och annat oxå.. om man kraschar villsäga ;)))
inte att rekommendera för övrigt :((

Snowboard på vatten
ja som många säger är de nog med väldigt stor säkerhet bättre och roligare med wakeboard... har annars själv också tänkt tanken på att dra ut med snowboarden efter motorbåt... men jag nöjjer mig med vindsurfing :)

Tillbaka
Topp