Snowboard press frågor.

ArianH

Ny medlem
Snowboard press frågor.
Tja, håller på och lär mig att jibba lite jag har en bataleon airobic 154 , flow trilogy bindningar, väger 85, längd 173, och har sko storlek 46

Jag undrar bara om ni har lite tips angående hur jag ska pressa mer än att luta bakåt och dra upp foten ?

Jag har även en fråga angånde vilket stance ska man ha så det underlättar när man gör pressar ?
är det lättare att pressa med bindningarna långt ifrån eller tätt?

har stance "duck" 12 grader.

kom gärna med lite tips osv ! nu ska jag ut på baksidan och träna :)

Mvh!

Snowboard press frågor.
jag skulle säga att det är lättare att göra pressar med bindningarna brett ! t,e,x att du ska göra nose-press, så får du ju foten närmare nosen, sen har du ju foten lägre ut på tailen sammtidigt som du ligger ute på nosen så blir det lättare att stabilisera brädan (sen handlar det om mycket teknik)
Jag själv är ju inget proffs, men jag hade iaf bindningarna ganska brett och det fungerade för mig...

Så ut och prova !! // johannes

Snowboard press frågor.
Lättare att pressa med bindningarna brett med svårare att få en hög press. Svårt att förklara hur man gör, ett tips är att köpa en renodlad mjuk parkbräda med rockerspann!

Snowboard press frågor.
Johannes_P sa:
jag skulle säga att det är lättare att göra pressar med bindningarna brett ! t,e,x att du ska göra nose-press, så får du ju foten närmare nosen, sen har du ju foten lägre ut på tailen sammtidigt som du ligger ute på nosen så blir det lättare att stabilisera brädan (sen handlar det om mycket teknik)
Jag själv är ju inget proffs, men jag hade iaf bindningarna ganska brett och det fungerade för mig...

Så ut och prova !! // johannes
okej, jag testade på att ha dom på det bredaste och sen testade jag på ett snäpp innåt och det gick lite bättre.
Sen undrade jag även vad ni har för grader om det kanske hjälper just nu har jag -12 och 12

Snowboard press frågor.
magnusericsson sa:
Lättare att pressa med bindningarna brett med svårare att få en hög press. Svårt att förklara hur man gör, ett tips är att köpa en renodlad mjuk parkbräda med rockerspann!
okej, airobicen är hyfsat mjuk men den har ett delat flex som är 7-8-7 dvs 3-2-3..

men det är en camber så dom är svårare att pressa och bataleon gör tuvär inga rocker brädor så det är svårt att pressa för mig.

Men jag tror att det är bindningarna eftersom det känns så, men ajg vet inte :) jag tränade lite igår och kunde inte hålla en press längre än 1 sekund om man ville ha en som höjde sig lite ifrån marken dvs

Snowboard press frågor.
Det är bara träning, skjut fram bakfoten så du får vikten över bakfoten. Alltså luta inte bara utan skjut fram.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp