snowboard runt umeå??

• Trådstartare Trådstartare karinr
  • Start datum Start datum
K

karinr

Guest
snowboard runt umeå??
nån som har koll på snowboardställen i umeå-trakten? jag menar såna ställen man kan åka till när väntan på riktiga fjäll (hemavan, kittelfjäll, åre) blir outhärdlig och man bara måste stå på brädan ett tag. ett litet fjantigt hopp, en sketen pipe eller whatsoever. vore sjyst med lite tips!

snowboard runt umeå??
Backarna runt Umeå är rätt dåliga allihop och går inte att jämföra med dom riktiga fjällen men...
Bräntis, Vännes 3 mil bort har pipe men vet inte om dom har öppnat än. Agnäs och Vindeln typ 6 mil bort.
Bygdsiljum, Kasjö, finns fler också kommer inte på dom just nu.
Det bästa tycker jag är att fara till något sandtag och bygga hopp. Det finns ett sandtag någonstans där det är iordninggjort med hopp och grejer men jag vet inte vart det ligger.

snowboard runt umeå??
Agnäsbacken!!

var där idag. De har nu öppnat den nya liften men ej pistat två av backarna. dvs mycket bra pluffsnö att surfa runt i. Dock måste man vara lite försiktig så man inte repar skidorna/brädan.

helt klart bästa stället inom 7 mils radie från umeå.

snowboard runt umeå??
Om väntan på dom riktiga fjällen blir outhärdlig kan man i vissa fall bota det med att åka dit. Det behöver inte bli så rackarns dyrt. Ett sätt att få ner priset är att göra resan dit billigare. Därför vill jag göra reklam för en samåkningssida jag skrivit ihop. Ju fler som hittar dit desto större chans att folk kan utnyttja fördelarna med den.

www.kittelfjall.com/bilpool http://www.kittelfjall.com/bilpool

Tillbaka
Topp