Snowboardfilmer som det är lag på att äga!

Niiiicke

Medlem
Såg ett inlägg om en trailer på en ny grymm snowboardfilm och tänkte om det gick att samla de där snowboardfilmerna som man bara måste ha i sin dvdsamling här. Jag menar bigmountainåkning utan park och allt såntdär skit. Har själv svårt att hitta sådana snowboardfilmer.

Dock mycket svårt att hitta en film med endast BM, antar att det finns för få utövare?
Jeremy Jones är den enda aktiva jag kommer på såhär på rak arm.

Utter sa:
Dock mycket svårt att hitta en film med endast BM, antar att det finns för få utövare?
ööö,,, terje haakonsen , shaun white två jätte kända namna som håller på med big mountain..

Utter sa:
vadå Jeremy Jones enda aktiva??? Finns ju hur många som helst som kör BM.
Skulle du sen villa påstå att jj är den enda som kör enbart bm så har du fel där med för han jibbar likväl så det där var ju bara helt taget ut träsket!

så kryp tillbak till utterhålet nu va......

Vad snabbt det blev aggresivt i den här tråden...

Iallafall, Lines är en riktigt bra film från Absinthe om när de började köra i Alaska. Den är ett måste.

De få filmer man kan kan se miljoner gånger är:
Robotfood trilogon
Dc Mtnlab
Forum That
Forum Videogangs

Senast ändrad:
lasselandstingsman sa:
Utter sa:
vadå Jeremy Jones enda aktiva??? Finns ju hur många som helst som kör BM.
Skulle du sen villa påstå att jj är den enda som kör enbart bm så har du fel där med för han jibbar likväl så det där var ju bara helt taget ut träsket!

så kryp tillbak till utterhålet nu va......
Burton-Jeremy Jones jibbar också och kör lite allmountain..

Rossignol-Jeremy Jones kör ju bara BM ^^

H-T sa:
maft sa:
Utter sa:
ööö,,, terje haakonsen , shaun white två jätte kända namna som håller på med big mountain..
Shaun White och big mountain? Njaaa...
Jo, han har kört mycket backcountry osv på senaste tiden. Checka nya burton rullen.

Många här som inte förstår vad trådskaparen är ute efter, han söker riktig storbergsåkning á la Jeremy Jones (Rossignolåkaren givetvis puckon). Dvs inte jibbers som kör trick i offpisten.
Därmed är JJ den enda aktiva åkaren som filmar extensivt vad jag vet, Terje kör en del storberg men kan knappast kallas aktiv. Shaun White kör definitivt inte storberg.

Lasselandstingsman är helt klart en dubbelprofil som kommer att få någon avstängd ett tag.

Jag skulle tipsa om de äldre klassikerna som tex Critical Condition, det är ju en milstolpe och helt grymm.

Damien Sanders som då hadde den sjukaste imagen och var galet rock and roll och dessutom teakade som ett as med hårda boots/pjäxbindningar, Shawn Farmer med sin 196 bräda som slungade backflips utför +20 klippor, Chris Roach med sin skate style.

Go get it =)

1-ICONAGENCY sa:
Jag skulle tipsa om de äldre klassikerna som tex Critical Condition, det är ju en milstolpe och helt grymm.

Damien Sanders som då hadde den sjukaste imagen och var galet rock and roll och dessutom teakade som ett as med hårda boots/pjäxbindningar, Shawn Farmer med sin 196 bräda som slungade backflips utför +20 klippor, Chris Roach med sin skate style.

Go get it =)
Jag såg några minuter på youtube från critical conditon, schysst åkning men vilken riktigt värdlös musik. Musiken förstör verkligen åkningen ju! :-)

BergztroM sa:
Sök på thepiratebay.org ;P
Eller så köper man åtminstone någon film för att stödja så det kan komma nya filmer?
Iofs kul att vissa nu börjat släppa gratis som tex nya Stpechild/Nomis/32 filmen men alla kan ju inte det utan är beroende av att kränga iväg några filmer för att få in lite pengar utöver det sponsorerna betalar men de går nog åt under filmningen/säsongen...

1-ICONAGENCY sa:
BergztroM sa:
Sök på thepiratebay.org ;P
Eller så köper man åtminstone någon film för att stödja så det kan komma nya filmer?
Iofs kul att vissa nu börjat släppa gratis som tex nya Stpechild/Nomis/32 filmen men alla kan ju inte det utan är beroende av att kränga iväg några filmer för att få in lite pengar utöver det sponsorerna betalar men de går nog åt under filmningen/säsongen...
Har hittat några rena big mountainåkning nu i alla fall tack vara er:
1. First descent ( Lite mer babbel och inte så extrem mycket åkning men den får duga).
2. Lines - 100% big mountainåkning?
3. That´s it that´´s all borde vara en nästan ren big mountainåkningsfilm också eller vad tror ni fastän inte filmen har släppts än?

Tillbaka
Topp