snowboardfilmerna stagnerat?

satanucci

Ny medlem
kanske fel forumdel detta men tänkte att man får bäst respons här.

undrar om det görs några feta snowboardfilmer nu mer? känns som att de förekom mer frekvent för ett par år sedan med grymma släpp av filmer (t ex that's it that's all, follow me around osv.) än nu, eller har jag bara missat dem? ni får gärna ge tips isf!

mvh

Personligen så tycker jag väl att framförallt ThinkThank´s filmer håller måttet.
Men om tröttnar på de nya filmerna så kommer ju alltid RobotFood´s pärlor finnas kvar att se! :)

Jag tycker inte att det har stagnerat, bara i år har både Deeper och 9191 kommit ut, två filmer som jag tycker har lite skön och annurlunda inställning.

Think Thank är alltid ett säkert kort för underhållande åkning men det är dags att dom förnyar sig, jag tror jag har sett samma ledge i tre filmer nu.

Förra året kom signatures och My own two feet ut, annurlunda tänk och speciellt signatures tyckte jag var strålande.

Travis rice håller på med ett nytt två-års project "Flight" och videograss växer så det knakar dom har köpt upp ett annat rätt stort bolag (tror det var people crewet men är inte säker).

Det är så många som gör filmer nu så det finns nått för alla smaker: Puder? Absinthe. Stora-byxor jibb? technine. tajta byxor? videograss eller think thank. europeisk åkning? pirate productions. Japansk? car danchi (osäker på om dom har lagt ner...).

Dessutom finns det oändligt mycket edits av olika människor med olika åkstil.

Leta runt lite så hittar du nog något som passar dig.

tack för svaren, särskilt jeez. känns skönt att jag hade fel i mitt antagande då jag älskar välproducerade sb-filmer. :)

Är det någon som har sett "Sunday in the park" filmerna på tuben?
Om det är någon som har tips på liknande filmer eller vet vart man kan ladda ner dom så hör gärna av er.

Pheel Good Inc. gör också mycket bra filmer. Några filmer i den stilen kanske?

De görs fortfarande feta filmer, som nämnt ovan är think thanks filmer bra, sen alterna och standard films.
Dock är de två filmteam som jag tycker har gjort dom fetaste filmerna varav båda har lagt ner, de är factor films med Petter Foshaug i spetsen och Ducksjen med Kasper Häggström.
Här är ducksjens sista film:
Här är trailern till factor films sista film:
De är fan sorgligt att dessa har lagt ner, bättre filmer får man leta länge efter.

ljungsparr sa:
Om det är någon som har tips på liknande filmer eller vet vart man kan ladda ner dom så hör gärna av er.

Transworld snowboarding brukar länka till sunday in the park och liknande från deras videosektion, där kan du också hålla dig uppdaterad om vad som pågår i brädvärlden: http://snowboarding.transworld.net/category/videos/

Senast ändrad:
ljungsparr sa:

Sunday in the park har ju sunkat ner sig sjukt mycke sedan första säsongen.

SverigeTomten sa:
Kanske inte så fet men jag fylls av lycka i kroppen när jag ser Pony tale
+1
.

Jag gillar sunday in the park som det är nu, men länka gärna en film från 1st säsongen så kanske man ändrar sig :P
Det är väl "tripodjeff" på youtube som gör dem?

Tillbaka
Topp