Snowboardskor

aleksinen

Ny medlem
Snowboardskor
Jag ska till alpe d'huez nu och måste ha mig ett par snowboarddojjor...
Men detta är en jävla djungel, och jag är inte så jätteinsatt. Jag läste guiden om att prova och sådär, den var givande! Men det är ändå lite sådär oklart om märke och sådär tycker jag.
Jag åker inte jätteofta, så jag kan tänka mig att pröjjsa runt 1500-1800kr för ett par skor.
har ni tips på märke som sitter bra? Jag är ju inte tillräckligt bra för att åka i park och sådär så jag håller mig i backen. I guiden stod det också att man skulle ha snowboardstrumpor, vad är det för speciellt med dem? Är detta ett par snowboardstrumpor eller? http://www.junkyard.se/images/product_alt/35509.jpg

Sammanfattning:
Bra dojja som rekommenderas för max 1800kr?
Åker mest pistat (lite off)

Tack å hej!

Snowboardskor
kör på 32, de flesta av mina polare kör med dem å är nöjdast med dem. bra grepp å allting. kan inte skriva mer nu för då väcker jag min arga roomate.

ps. alp dhuez är ett underbart ställe!

Snowboardskor
Jag kollade lite på dom här? Det är ju gratis fralle och grejjer från junk nu med =)

http://www.junkyard.se/burton/product.aspx?pid=23505&g=a&m=cs&lbid=0&csid=1|33&lcid=0

Tänkte om jag beställer från nätet får jag prova i fred, i en 10-20 minuter utan att ha en jävla försäljare som hänger och dreglar över axeln på mig... Det är ju bara skicka tillbaka och byta om storleken jävlas.

Nae, men frågan är ju alltså nu, är det ett par bra boots eller? Eftersom att jag inte åker jättemycket vill jag ju inte lägga allt för mycket, men inte heller vill jag ju köpa en sko som jag kommer känna mig obekväm med i min åkning...

Snowboardskor
Tips.....köp inte för stora.......DETTA ÄR SVINVIKTIGT.
Mät foten......Max 5mm större än fotens längd......TRUST ME...Har åkt i 16 år nu.+jobbat med det Skidor/snbrd i 10...................Lycka till

OBS....DEt blir inte varmare med förstora...snare tvärtom......du får snöra hårdare och då sluter du blodflödet i foten=KALLA FÖTTER

Snowboardskor
aleksinen sa:
Jag kollade lite på dom här? Det är ju gratis fralle och grejjer från junk nu med =)

http://www.junkyard.se/burton/product.aspx?pid=23505&g=a&m=cs&lbid=0&csid=1|33&lcid=0

Tänkte om jag beställer från nätet får jag prova i fred, i en 10-20 minuter utan att ha en jävla försäljare som hänger och dreglar över axeln på mig... Det är ju bara skicka tillbaka och byta om storleken jävlas.

Nae, men frågan är ju alltså nu, är det ett par bra boots eller? Eftersom att jag inte åker jättemycket vill jag ju inte lägga allt för mycket, men inte heller vill jag ju köpa en sko som jag kommer känna mig obekväm med i min åkning...
har dom, och rekommenderar dom starkt, har dock inte hunnit åka så mycket pist än utan mest hopp och jibb. Men dom är grymt sköna och håller värmen bra. fast dom är ganska mjuka om du bara ska svänga runt i pisten, men tror inte att du kommer att känna av det så mycket. rekommenderas starkt. ps. storlekarna var inte så jättestora.ps2. det kan kanske bero på att jag köpte lite för stora och att dom hade en skön innersko som formade sig efter foten.

Senast ändrad:
Snowboardskor
Fördelen med 32, åtminstonde för några år sen, är att dom är lättast rent viktmässigt på marknaden. Det gör en del, åtminstonde psykologiskt, för både åkningen och när du knatar runt med dom i övrigt. Mina Lashed har funkat oklanderligt de 2 säsonger jag kört på dom och jag pröjsade 1600 för dom.

Tänk på att olika bindningar passar till olika skor också. Mina 32 Lashed fungerade inte alls med burtons top cap, men sitter som gjutna i Force Union. Lycka till i vinter.

Tillbaka
Topp