Snowcamp för vuxna (park/hopp)

Micke_P76

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns nån form av snowcamp för vuxna som vill lära sig köra park.

Nu så kör jag själv upp till röda linjen (hopp ej rails) men hade ju varit kul att lära sig av nån som kan och ge tekniktips och "tvingar" en att ta i.

Om inte camp finns det nån skidort som har en bra skidlärare som det går att köpa privatlektioner av.

Micke

Micke_P76 sa:
Jag undrar om det finns nån form av snowcamp för vuxna som vill lära sig köra park.

Nu så kör jag själv upp till röda linjen (hopp ej rails) men hade ju varit kul att lära sig av nån som kan och ge tekniktips och "tvingar" en att ta i.

Om inte camp finns det nån skidort som har en bra skidlärare som det går att köpa privatlektioner av.

Micke
Hej Micke,

Vet inte riktigt hur det ser ut med snowcamp för vuxna eller men jag tror nog många skidorter erbjuder privatlektioner i park osv. Eller så kan du nog helt enkelt åka fram och fråga någon lite mer erfaren och fråga om tips. Dom flesta delar nog med sig!

Om jag hade varit du hade jag nog frågat en av de lite bättre och äldre som du ser i parken :). Majoriteten av folket har nog inga problem med att ge tips, dock kanske vissa är mer pedagogiska än andra.

Annars erbjuder de större skidorterna privatlektioner i parken.

Passa dig bara för de yngre snubbarna som tror sig vara något för dom har dvärgben tack vare sina tall-tees.

Vart håller du hus för övrigt? Är ingen Wallisch men åker bra när det kommer till park och gillar att lära folk! Annars går det givetvis alltid att ge teoretiska tips över internet.

Skulle säga att de flesta skidskolor erbjuder parklektioner... vi gör iaf, hör av dej om du ska till västra Härjedalen.

Jo jag har frågat några av "kidsen". Fick faktiskt riktigt bra tips av en 13 åring angående 360:s i Kläppen under jul.

Blir mest Åre. tyvärr bor jag i Stockholm så är ju lättast att ta sig dit. Har någon nått tips om bra parkåkning närmare så mottages det gärna :).

Micke_P76 sa:
Jo jag har frågat några av "kidsen". Fick faktiskt riktigt bra tips av en 13 åring angående 360:s i Kläppen under jul.

Blir mest Åre. tyvärr bor jag i Stockholm så är ju lättast att ta sig dit. Har någon nått tips om bra parkåkning närmare så mottages det gärna :).
Testat Bjursås Soulpark utanför Falun, Dalarna? Tre timmar från Stockholm med bil? Brukar ha fin park, har nåt år utsetts till landets bästa. Ofta lite folk där dessutom...

Ok, ska testa.

Nån som kan rekommendera en skidlärare i åre som kan lära en att köra Park. Eller är det bara att boka på skistar så får man en som kan?

Åreguiderna såg jag hade nåt om Park/hopp och klippor nån som har några erfarenheter av dem?

micke

Micke_P76 sa:
Ok, ska testa.

Nån som kan rekommendera en skidlärare i åre som kan lära en att köra Park. Eller är det bara att boka på skistar så får man en som kan?

Åreguiderna såg jag hade nåt om Park/hopp och klippor nån som har några erfarenheter av dem?

micke
Åreguiderna kan säkert sy ihop nåt, ring o prata med dom!

Tillbaka
Topp