snurrar mest??

agro_85

Ny medlem
snurrar mest??
Jag och mina kompisar har gått och klurat på en ska ett tag nu och hoppas ni kan ge raka svar!

Frågan lyder!

I praktiken vad kan man snurra mest med snowboard eller skidor?

Det vi sett är på skidor en 1440 finns det nån som snurrar mer?
på skidor eller snowboard.

Och fan er om ni startar nån jävla
bräda v.s skid diskution!

snurrar mest??
Det beror på hopphöjd samt våghalsighet.

För att överdriva: Om en BASE-hoppare klickar i skidorna kan han nog snurra hur många varv som helst.

Men jag tycker nog att en stilren 180 är snyggare än en 1440...

//Lindgren

snurrar mest??
Jag har också sett Mr. CR (och en till snubbe i slutet av en s-boardfilm som jag inte vet vem det var) snurrat 1440 på skidor. Det har jag dock inte sett någon göra på snowboard, jag har sett 1080 men det är säkert någon som gör 1260 och 1440 också Teoretiskt sett borde det gå att göra även 1620 (4,5 varv) och 1800 (5 varv). För 10 år sedan trodde man ju inte att det skulle gå att snurra 1080 men det visade ju sig att det går, samma sak gäller kanske med 1800. Har man bara ett stort hopp som man flyger långt och högt i och kan snurra som bara f..n så borde det gå.

snurrar mest??
teoretiskt sett går det att snurra hur många varv som helst, dock inte i oändlighet, för man lär ju slå ner i marken efter ett tag. men ett hopp ifrån ett flygplan kan nog ge ett par varv, eller nån dåre ut för ett bra hopp kan nog dra på över 5 varv, men med tanken på risken för att landa mindre bra, så tror jag inte att det är många som gärna testar på att snurra över 5 varv....

snurrar mest??
Som sagt går ju alltid snurra mer.. beror ju på hur länge man kan va i luften.. sne om man är bra på att spinna så ä ju dfet ett +.. går ju fuska lite också om man lägger sig inverterat...

snurrar mest??
Jag tror att han finländarn som var med i x-games (slopestyle) på bräda var en av dom första att sätta en 1440......

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp