Snus & hälsa

Snus & hälsa
själv har ja fastnat för snus och nog är det bättre för en jibbare än att röka.
Tänk nu om en jibbare skulle åka med en cigg i munnen...................
så på det sättet är snus bättre o du lär int få dåliga lungor av det heller

Snus & hälsa
SombreroSnow sa:
snus är ju ett sjukt bra belönings sätt efter en hike eller nått man gjort på jobbet eller som en liten dessert på maten

en dosa om dan håller humöret uppe
Snusar du en dosa om dan msåte du stoppa in en ny minst varje timme, och även ha inne när du sover då...
Onödigt och byta typ efter 45 minuter när smaken är kvar i påsen/prillan i 45 minuter till. Det är också även mycket godare om man inte har inne 24/7 , själv så tar man inte alls många per dag, är både ekonomiskt och även fan så mycket godare :)

Snus & hälsa
pbs sa:
SombreroSnow sa:
snus är ju ett sjukt bra belönings sätt efter en hike eller nått man gjort på jobbet eller som en liten dessert på maten

Snusar du en dosa om dan msåte du stoppa in en ny minst varje timme, och även ha inne när du sover då...
Onödigt och byta typ efter 45 minuter när smaken är kvar i påsen/prillan i 45 minuter till. Det är också även mycket godare om man inte har inne 24/7 , själv så tar man inte alls många per dag, är både ekonomiskt och även fan så mycket godare :)
Vilken snus håller smaken i 45 min? Måste ha den, det låter ekonomiskt!

Snus & hälsa
Det finns ämnen i snuset som ger upphov till bukspottskörtelcancer..

Det är en av de värsta cancerformerna och endast 1/20 överlever! Har tyvärr egna erfarenheter av dethär och kan garantera er alla att ni inte vill bli drabbade!

NEJ TILL FANSKAPET.

Snus & hälsa
Jarle sa:
pbs sa:
SombreroSnow sa:

Men seriöst byter du snus efter en halv timme eller? haha . Den har ju fan knappt börjat rinna då ju. Eller iofs har man inte snusat länge, men ändå tror man är "beroende" av det så byter man ju snus innan den har börjat rinna. Får man fråga hur länge du har varit beroende av snus? om du nu ens har smakat den rediga snus smaken som man får efter en halv timme.

Kronan kan man till och med ha i över en timme. Och om du snusar lös, eller det har du nog inte, men det kan man ha inne ett jävla tag,
Ha det nice ! och sitt inte och tro att du snusar om du inte har smakat smaken (:

Snus & hälsa
pbs sa:
Jarle sa:
pbs sa:
Men seriöst byter du snus efter en halv timme eller? haha . Den har ju fan knappt börjat rinna då ju. Eller iofs har man inte snusat länge, men ändå tror man är "beroende" av det så byter man ju snus innan den har börjat rinna. Får man fråga hur länge du har varit beroende av snus? om du nu ens har smakat den rediga snus smaken som man får efter en halv timme.

Kronan kan man till och med ha i över en timme. Och om du snusar lös, eller det har du nog inte, men det kan man ha inne ett jävla tag,
Ha det nice ! och sitt inte och tro att du snusar om du inte har smakat smaken (:
Har snusat de senaste 5 åren i vart fall, både lös och fusk, men inte fan håller en snus i 45 min under tung fysisk aktivitet såsom skidåkning. Däremot så höll smaken längre när man började snusa.

Och ja, en snus är allt som oftast under läppen, livet blir lite trevligare då :)

Senast ändrad:
Snus & hälsa
Jarle sa:
pbs sa:
Jarle sa:

Har snusat de senaste 5 åren i vart fall, både lös och fusk, men inte fan håller en snus i 45 min under tung fysisk aktivitet såsom skidåkning. Däremot så höll smaken längre när man började snusa.

Och ja, en snus är allt som oftast under läppen, livet blir lite trevligare då :)
Okeej, snusat i 5 år och det inte håller längre än 45 minuter? då borde du ha sjukt mycket saliv i munnen eller helt jävla immun mot smaken. Jag kan iaf ha inne en snus över en timme och den håller fortfarande smaken. Och är det lös jag har så blir det över en och en halv timme, visst blir smakar det lite mindre efter en stund, men det är ju fortfarande smak kvar så det räcker. Och det kan även vara så att man tar upp smaken mer om man utför e fysisk aktivitet, men sitter du och kolla på tv så kan du ju fan inte byta efter en halv timma. Tycker jag låter jävligt idiotiskt.

Men men man får väl göra som man vill (; dock tycker jag det är slöseri på snus som är så jävla dyrt nu för tiden

Snus & hälsa
pbs sa:
Jarle sa:
pbs sa:

Okeej, snusat i 5 år och det inte håller längre än 45 minuter? då borde du ha sjukt mycket saliv i munnen eller helt jävla immun mot smaken. Jag kan iaf ha inne en snus över en timme och den håller fortfarande smaken. Och är det lös jag har så blir det över en och en halv timme, visst blir smakar det lite mindre efter en stund, men det är ju fortfarande smak kvar så det räcker. Och det kan även vara så att man tar upp smaken mer om man utför e fysisk aktivitet, men sitter du och kolla på tv så kan du ju fan inte byta efter en halv timma. Tycker jag låter jävligt idiotiskt.

Men men man får väl göra som man vill (; dock tycker jag det är slöseri på snus som är så jävla dyrt nu för tiden
Helt med Jarle på denna!
Under fysisk aktivitet så blir snurren sjukt smaklös (och slemmig) efter cirkus 30 min.
Någon som spelar hockey? Vem kan ha prillan en hel perre?
Men om det bara är slappfisande så kan jag ha den betydligt längre än 30 min och fortfarande ha den "vid liv"..

Snus & hälsa
Barnibabs sa:
peteer sa:
Ryding sa:
du slipper hål i tänderna du blir mindre godis sugen du blir mindre fet .
slipper hål i tänderna ??? wtf
Snus fräter ihjäl de elaka bakterierna i munnen-
Något sånt.
snus fräter ihjäl ALLA bakterier i munnen

Dessutom tvingas hjärtat att slå i en högre takt, när man brukar snus, vilket sliter på hjärtklaffarna, nikotinet gör att hjärtat pumpar snabbare, än va som är naturligt.
Detta var av lugnet, när en gammal snusare tar en snus.

Det är mer niktion i en snus än vad det är i en cigarett, vilket gör att snusaren får i sig nikotiner mer och oftare, pga det är lättare att använda när man vill....

Höj snusskatten MER !

Snus & hälsa
dppd sa:
Jon Olsson snusar intee. kompisens morfar har ju prillan typ nästan vid ögat p.g.a att det fräter så mycket och påverkar tandköttet.!
Vill bara påpeka att Jon sa det själv i en intervju.
Om du inte tror på det kan du själv kolla igenom alla äldre Transition.

Snus & hälsa
"En prilla som är inne i 30 minuter motsvarar cirka 4 cigaretter i nikotinhalt." "Nikotin är kraftigt beroendeframkallande och giftigt i större mängder. Nikotinet i ett par paket cigaretter kan vara tillräckligt för att döda en person om det intas på en gång. I lägre doser under lång tid orsakar det istället hypertoni (förhöjt blodtryck) och åderförkalkning"

Men det är iaf bättre än att röka om man tänker på omgivningen, gick nere på stan förra veckan och mådde nästan illa av att så många rökte.
Du kanske borde ha en chokladkaka i munnen istället? xD Det är gott och du får energi av det. :D

Senast ändrad:
Snus & hälsa
Har Snusat I Över 4 År ! Har Fan Inte Märkt Något Annat Än Att Pluskan Är Tom Ibland =p

Snus & hälsa
allvarlig vad e det att bråka om... vi ska alla dör förr eller senare... och hur mkt större e inte risken för oss här på freerida att dö på fjälet än att dö an en prilla... hellst skulle jag vilja dö just så... på fjället med en prilla under läppen om sådär 60 år... om man har råd att snusa då förstås:p

Snus & hälsa
petch sa:
allvarlig vad e det att bråka om... vi ska alla dör förr eller senare... och hur mkt större e inte risken för oss här på freerida att dö på fjälet än att dö an en prilla... hellst skulle jag vilja dö just så... på fjället med en prilla under läppen om sådär 60 år... om man har råd att snusa då förstås:p
Man får ut någonting av att åka på fjället ?

Då är frågan, vad får man ut av att snusa ?

Snus & hälsa
Snus & hälsa
Hur är det nuförtiden hur gamma lskall man vara för att köpa snus :Skall man ännu vara 15 elr har det ändras till 18 som jag har hört någonstans ifrån?? (jag kommer från Finland)
Och påvärkar snuset på hur lång man växer (stannar man i växten???)

Snus & hälsa
speedy-92 sa:
Hur är det nuförtiden hur gamma lskall man vara för att köpa snus :Skall man ännu vara 15 elr har det ändras till 18 som jag har hört någonstans ifrån?? (jag kommer från Finland)
Och påvärkar snuset på hur lång man växer (stannar man i växten???)
18 i Sverige.

Snus & hälsa
axlll sa:
har hällre hål i tänderna än att dom blir GULARE som dom blir av snus
jag har snusat över 2 år och har inte det minsta gula tänder.. om man e noga med att borsta där man har prillan och torkar bort "snusslemmet" som fasnar på tänderna mellan prillorna så blir dom inte gula...

Snus & hälsa
knappast stannar växten helt :D den regleras ju av hormoner som produceras och finns i kroppen oavsett om du snusar eller inte.

Snus & hälsa
om man inte är van kan man ju bli yr och kexa när man åker som inte är så nice.
men snus e inte så farligt. man kan ju få cancer i läppen men det går oftast operera bort.

Snus & hälsa
Forskarna kan säga vad de vill. Jag mår ialladall mycket bättre sen jag slutade snusa för drygt 1.5 år sen. Sen slipper man ju ångesten med att snusa upp (Lågt räknat) 6000 spänn per år. En tiodagars resa till St Anton kostar 5995:- just nu.

Det är bara att inse, ni kastar bort en alpresa om året, och dessutom får ni sämre hälsa på kuppen. Snacka om att vara lurade. :)

Snus & hälsa
Svirre sa:
Forskarna kan säga vad de vill. Jag mår ialladall mycket bättre sen jag slutade snusa för drygt 1.5 år sen. Sen slipper man ju ångesten med att snusa upp (Lågt räknat) 6000 spänn per år. En tiodagars resa till St Anton kostar 5995:- just nu.

Det är bara att inse, ni kastar bort en alpresa om året, och dessutom får ni sämre hälsa på kuppen. Snacka om att vara lurade. :)
Ja vet

Snus & hälsa
peteer sa:
Barnibabs sa:
peteer sa:
slipper hål i tänderna ??? wtf
Snus fräter ihjäl de elaka bakterierna i munnen-
Något sånt.
tror inte en sekund på att snus kan vara bra för tänderna.
Snus är bra för tänderna, man slipper hål, men det är tandköttet som tar stryk eftersom att det fräts bort mer och mer med åren. Det är 5 gånger så mycket mer nikotin i en snus än i en cigg, men du slipper ju dra ner skiten i lungorna iaf ;D

Snus & hälsa
Var på ett seminarium om tobak o sånt igår. Hörde att de finns 2500 farliga ämnen för kroppen i snus... Sen om dom påverkar och hur dom påverkar det vet ja inte...

Snus & hälsa
HUr fan kan vissa tro att det är bra att snusa, och att det påverkar på koncentrationen, Snus är bara en "drog", Ett sätt för ataten att käna pengar!

Tillbaka
Topp