Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snusar du en dosa om dan msåte du stoppa in en ny minst varje timme, och även ha inne när du sover då...SombreroSnow sa:snus är ju ett sjukt bra belönings sätt efter en hike eller nått man gjort på jobbet eller som en liten dessert på maten
en dosa om dan håller humöret uppe
Vilken snus håller smaken i 45 min? Måste ha den, det låter ekonomiskt!pbs sa:Snusar du en dosa om dan msåte du stoppa in en ny minst varje timme, och även ha inne när du sover då...SombreroSnow sa:snus är ju ett sjukt bra belönings sätt efter en hike eller nått man gjort på jobbet eller som en liten dessert på maten
Onödigt och byta typ efter 45 minuter när smaken är kvar i påsen/prillan i 45 minuter till. Det är också även mycket godare om man inte har inne 24/7 , själv så tar man inte alls många per dag, är både ekonomiskt och även fan så mycket godare![]()
Men seriöst byter du snus efter en halv timme eller? haha . Den har ju fan knappt börjat rinna då ju. Eller iofs har man inte snusat länge, men ändå tror man är "beroende" av det så byter man ju snus innan den har börjat rinna. Får man fråga hur länge du har varit beroende av snus? om du nu ens har smakat den rediga snus smaken som man får efter en halv timme.Jarle sa:Vilken snus håller smaken i 45 min? Måste ha den, det låter ekonomiskt!pbs sa:Snusar du en dosa om dan msåte du stoppa in en ny minst varje timme, och även ha inne när du sover då...SombreroSnow sa:snus är ju ett sjukt bra belönings sätt efter en hike eller nått man gjort på jobbet eller som en liten dessert på maten
Onödigt och byta typ efter 45 minuter när smaken är kvar i påsen/prillan i 45 minuter till. Det är också även mycket godare om man inte har inne 24/7 , själv så tar man inte alls många per dag, är både ekonomiskt och även fan så mycket godare![]()
Har snusat de senaste 5 åren i vart fall, både lös och fusk, men inte fan håller en snus i 45 min under tung fysisk aktivitet såsom skidåkning. Däremot så höll smaken längre när man började snusa.pbs sa:Men seriöst byter du snus efter en halv timme eller? haha . Den har ju fan knappt börjat rinna då ju. Eller iofs har man inte snusat länge, men ändå tror man är "beroende" av det så byter man ju snus innan den har börjat rinna. Får man fråga hur länge du har varit beroende av snus? om du nu ens har smakat den rediga snus smaken som man får efter en halv timme.Jarle sa:Vilken snus håller smaken i 45 min? Måste ha den, det låter ekonomiskt!pbs sa:Snusar du en dosa om dan msåte du stoppa in en ny minst varje timme, och även ha inne när du sover då...
Kronan kan man till och med ha i över en timme. Och om du snusar lös, eller det har du nog inte, men det kan man ha inne ett jävla tag,
Ha det nice ! och sitt inte och tro att du snusar om du inte har smakat smaken![]()
Okeej, snusat i 5 år och det inte håller längre än 45 minuter? då borde du ha sjukt mycket saliv i munnen eller helt jävla immun mot smaken. Jag kan iaf ha inne en snus över en timme och den håller fortfarande smaken. Och är det lös jag har så blir det över en och en halv timme, visst blir smakar det lite mindre efter en stund, men det är ju fortfarande smak kvar så det räcker. Och det kan även vara så att man tar upp smaken mer om man utför e fysisk aktivitet, men sitter du och kolla på tv så kan du ju fan inte byta efter en halv timma. Tycker jag låter jävligt idiotiskt.Jarle sa:Har snusat de senaste 5 åren i vart fall, både lös och fusk, men inte fan håller en snus i 45 min under tung fysisk aktivitet såsom skidåkning. Däremot så höll smaken längre när man började snusa.pbs sa:Men seriöst byter du snus efter en halv timme eller? haha . Den har ju fan knappt börjat rinna då ju. Eller iofs har man inte snusat länge, men ändå tror man är "beroende" av det så byter man ju snus innan den har börjat rinna. Får man fråga hur länge du har varit beroende av snus? om du nu ens har smakat den rediga snus smaken som man får efter en halv timme.Jarle sa:Vilken snus håller smaken i 45 min? Måste ha den, det låter ekonomiskt!
Kronan kan man till och med ha i över en timme. Och om du snusar lös, eller det har du nog inte, men det kan man ha inne ett jävla tag,
Ha det nice ! och sitt inte och tro att du snusar om du inte har smakat smaken![]()
Och ja, en snus är allt som oftast under läppen, livet blir lite trevligare då![]()
Helt med Jarle på denna!pbs sa:Okeej, snusat i 5 år och det inte håller längre än 45 minuter? då borde du ha sjukt mycket saliv i munnen eller helt jävla immun mot smaken. Jag kan iaf ha inne en snus över en timme och den håller fortfarande smaken. Och är det lös jag har så blir det över en och en halv timme, visst blir smakar det lite mindre efter en stund, men det är ju fortfarande smak kvar så det räcker. Och det kan även vara så att man tar upp smaken mer om man utför e fysisk aktivitet, men sitter du och kolla på tv så kan du ju fan inte byta efter en halv timma. Tycker jag låter jävligt idiotiskt.Jarle sa:Har snusat de senaste 5 åren i vart fall, både lös och fusk, men inte fan håller en snus i 45 min under tung fysisk aktivitet såsom skidåkning. Däremot så höll smaken längre när man började snusa.pbs sa:Men seriöst byter du snus efter en halv timme eller? haha . Den har ju fan knappt börjat rinna då ju. Eller iofs har man inte snusat länge, men ändå tror man är "beroende" av det så byter man ju snus innan den har börjat rinna. Får man fråga hur länge du har varit beroende av snus? om du nu ens har smakat den rediga snus smaken som man får efter en halv timme.
Och ja, en snus är allt som oftast under läppen, livet blir lite trevligare då![]()
Men men man får väl göra som man vill (; dock tycker jag det är slöseri på snus som är så jävla dyrt nu för tiden
snus fräter ihjäl ALLA bakterier i munnenBarnibabs sa:Snus fräter ihjäl de elaka bakterierna i munnen-peteer sa:slipper hål i tänderna ??? wtfRyding sa:du slipper hål i tänderna du blir mindre godis sugen du blir mindre fet .
Något sånt.
Men någon annan skrev att man blev mer alert för kroppen hamnade i "försvars-läge" ?riber sa:har hört att man får sämre reaktioner också.
Vill bara påpeka att Jon sa det själv i en intervju.dppd sa:Jon Olsson snusar intee. kompisens morfar har ju prillan typ nästan vid ögat p.g.a att det fräter så mycket och påverkar tandköttet.!
Så du har snusat sen du var 12? Och nu pratar vi snusat, inte när du provade först..Trail-Dude sa:Har Snusat I Över 4 År ! Har Fan Inte Märkt Något Annat Än Att Pluskan Är Tom Ibland =p
Hmm, ?oscarius sa:Så du har snusat sen du var 12? Och nu pratar vi snusat, inte när du provade först..Trail-Dude sa:Har Snusat I Över 4 År ! Har Fan Inte Märkt Något Annat Än Att Pluskan Är Tom Ibland =p
Man får ut någonting av att åka på fjället ?petch sa:allvarlig vad e det att bråka om... vi ska alla dör förr eller senare... och hur mkt större e inte risken för oss här på freerida att dö på fjälet än att dö an en prilla... hellst skulle jag vilja dö just så... på fjället med en prilla under läppen om sådär 60 år... om man har råd att snusa då förstås:p
Hahah varför skulle inte de va rimligt?!:Ohenning2 sa:Hmm, ?oscarius sa:Så du har snusat sen du var 12? Och nu pratar vi snusat, inte när du provade först..Trail-Dude sa:Har Snusat I Över 4 År ! Har Fan Inte Märkt Något Annat Än Att Pluskan Är Tom Ibland =p
Låter inte rimligt.
Kanske är därför ditt hår inte växer fort ?
18 i Sverige.speedy-92 sa:Hur är det nuförtiden hur gamma lskall man vara för att köpa snus :Skall man ännu vara 15 elr har det ändras till 18 som jag har hört någonstans ifrån?? (jag kommer från Finland)
Och påvärkar snuset på hur lång man växer (stannar man i växten???)
jag har snusat över 2 år och har inte det minsta gula tänder.. om man e noga med att borsta där man har prillan och torkar bort "snusslemmet" som fasnar på tänderna mellan prillorna så blir dom inte gula...axlll sa:har hällre hål i tänderna än att dom blir GULARE som dom blir av snus
hur vet du att snuset inte förstör hormonregleringen??rasms sa:knappast stannar växten helt :D den regleras ju av hormoner som produceras och finns i kroppen oavsett om du snusar eller inte.
har läst fakta om snusets påverkningar men aldrig stött på något såntK_G sa:hur vet du att snuset inte förstör hormonregleringen??rasms sa:knappast stannar växten helt :D den regleras ju av hormoner som produceras och finns i kroppen oavsett om du snusar eller inte.
Det är mkt man inte stött pårasms sa:har läst fakta om snusets påverkningar men aldrig stött på något såntK_G sa:hur vet du att snuset inte förstör hormonregleringen??rasms sa:knappast stannar växten helt :D den regleras ju av hormoner som produceras och finns i kroppen oavsett om du snusar eller inte.
Ja vetSvirre sa:Forskarna kan säga vad de vill. Jag mår ialladall mycket bättre sen jag slutade snusa för drygt 1.5 år sen. Sen slipper man ju ångesten med att snusa upp (Lågt räknat) 6000 spänn per år. En tiodagars resa till St Anton kostar 5995:- just nu.
Det är bara att inse, ni kastar bort en alpresa om året, och dessutom får ni sämre hälsa på kuppen. Snacka om att vara lurade.![]()
Snus är bra för tänderna, man slipper hål, men det är tandköttet som tar stryk eftersom att det fräts bort mer och mer med åren. Det är 5 gånger så mycket mer nikotin i en snus än i en cigg, men du slipper ju dra ner skiten i lungorna iaf ;Dpeteer sa:tror inte en sekund på att snus kan vara bra för tänderna.Barnibabs sa:Snus fräter ihjäl de elaka bakterierna i munnen-peteer sa:slipper hål i tänderna ??? wtf
Något sånt.
no e de stort i finladn oxåBarnibabs sa:Ja precis, sen läser man på cigaretterna "RÖKNING DÖDAR"WilheIm sa:Det är som du säger med tandköttet och det. Sen står det att "denna tobaksvara KAN skada din hälsa" alltså inte säkert.
Men tror inte det har forskats så mycket kring snus? Trots allt inte så stort utanför sverige.
va fan tänderna förstörs ju. Är det bättre än hål??rydingPJC sa:du slipper hål i tänderna du blir mindre godis sugen du blir mindre fet .