Snus & hälsa

Snus & hälsa
jibberisch-freerider sa:
vi läste om droger i skolan och fick reda på att snus innehåller:kvicksilver,arsenik,radioaktivt polonium M.M.!!!!!!!!!
Både arsenik, klicksilver och polonium är tre ytterst giftiga grundämnen.
Polonium är dessutom ett radioaktivt grundämne som utsöndrar alfastrålning, kraftig sådan. Alfastrålning är dödlig om man utsätts för den på väldigt nära håll, t.ex. inne i kroppen. För övrigt är polonium ytterst sällsynt.

Senast ändrad:
Snus & hälsa
OWester sa:
pSundberg sa:
jibberisch-freerider sa:
vi läste om droger i skolan och fick reda på att snus innehåller:kvicksilver,arsenik,radioaktivt polonium M.M.!!!!!!!!!
Du ska inte tro på alla propaganda skolan trycker i dig....
pSundberg, skolan har hämtat fakta från forskare och dom överdriver inte alls. att snusningen förkortar ditt liv är ett fakta.
Allt är en konspiration

Snus & hälsa
jibberisch-freerider sa:
hur fick dom in polonium, arsenik och kvicksilver i snuset?
jag har också läst om snus i skolan och inte fan stod det nått om polonium... dessutom så är polonium svin dyrt typ några hundra tusen grammet så priset per dosa borde ju öka ganska kraftigt då eller?

Snus & hälsa
OWester sa:
skolan har hämtat fakta från forskare och dom överdriver inte alls. att snusningen förkortar ditt liv är ett fakta.
Du fattar väl först och främst att han skojjade?

För det andra så har du helt fel. Många lärare kommer med egen "input" som stundtals är inget annat är galen tro och egna åsikter.

Snus & hälsa
Snus e najs och jag kommer inte sluta! Så enkelt e d! Dessutom försöker jag komma på sätt hur jag ska lyckas smuggla in 7 stockar snus in i Kanada.... hmmm... några tips?

Snus & hälsa
Sämre kondition. Sämre balans. Sämre simultanförmånga finns en massa.

Men skulle säga att snusa kan man göra utna att vara orolig över något.

Snus & hälsa
Perkal sa:
Sämre kondition. Sämre balans. Sämre simultanförmånga finns en massa.

Men skulle säga att snusa kan man göra utna att vara orolig över något.
Perkal var har du bevis för dom tre anklagelserna? kondition? skadar ju inte lungorna! balans? du snusar väll inte med öronen? simultanförmågan? jag fattar inte hur i helvete d skulle hänga ihop... men visst kommer du med bevis så tror jag dig!

Snus & hälsa
Dejvy sa:
Snus är ofta inkörsporten till andra droger, t.ex. kokain, heroin och amfetamin.
Varför inte cigaretter eller alkohol då? Eller socker? Kan nog sätta en ganska fin slant på att alla knarkare någon gång också ätit hamburgare... Allt är McDonalds fel!

Snus & hälsa
Ville bara påpeka en sak.. Helt ointressant för många men men, ni som inte kunde tänka er att Jon Olsson snusar trots att han själv sa det i transition, hade en "General" mössa i sin senaste videoblog.
Kanske gör han det ändå?

/skvallerposten

Senast ändrad:
Snus & hälsa
Barnibabs sa:
Ville bara påpeka en sak.. Helt ointressant för många men men, ni som inte kunde tänka er att Jon Olsson snusar trots att han själv sa det i transition, hade en "General" mössa i sin senaste videoblog.
Kanske gör han det ändå?

/skvallerposten
tur att han snusar rätt iaf ;)

Snus & hälsa
Jarle sa:
Dejvy sa:
Snus är ofta inkörsporten till andra droger, t.ex. kokain, heroin och amfetamin.
Varför inte cigaretter eller alkohol då? Eller socker? Kan nog sätta en ganska fin slant på att alla knarkare någon gång också ätit hamburgare... Allt är McDonalds fel!
Helt sjukt!

Allt är inkörsporten till droger nuförtiden, snowboard, baggy jeans, keps med rak skärm, rock´n roll, hiphop, godis...

Om tio år sitter vi all med sprutan i armen.

Snus & hälsa
enligt polisen i Linköping är alla som lyssnar på reggae, klär sig baggy och har bob marley tröjor klottrare och röker puff

Snus & hälsa
sverge är det ända land i norden där man får snusa dom länderna andra tycker det är för farligt(fjollor) snus inehåller 3 gånger så mycket nikotin som en cigg gör så man blir lättare beroende

Snus & hälsa
sverge är det ända land i norden där man får snusa dom länderna andra tycker det är för farligt(fjollor) snus inehåller 3 gånger så mycket nikotin som en cigg gör så man blir lättare beroende

Snus & hälsa
Snus ger inte upphov till ökad förekomst av muncancer, men förekomsten av högt blodtryck var vanligare bland de som snusade

Cirka 20 % av alla svenska män använder snus. Sambandet mellan snus och cancer i munhålan har diskuterats som en risk med snusandet, men Socialstyrelsen har i en rapport visat att detta samband är svagt.
Snus ger nivåer av nikotin i blodet som motsvarar de nivåer som rökare får. I studier av mer än 100 000 byggnadsarbetare visade det sig att högt blodtryck var vanligare bland de som använde snus och att risken att dö i hjärtkärlsjukdomar var större bland snusare än bland icke snusare. (Risken för rökare var dock ännu större). Snus ger ett fysiskt nikotinberoende som resulterar i stress för hjärta och kärl. I en 24 timmars studie av 150 medelålders män såg man inga skillnader i fysisk kapacitet mellan snusare och icke snusare.

Snus & hälsa
Aleeex sa:
enligt polisen i Linköping är alla som lyssnar på reggae, klär sig baggy och har bob marley tröjor klottrare och röker puff
Linköpings poliserna är dumma i huvet, alltid lika roligt när det blir moped razzia i skolan och de hämtar några original mopeder i tron om att de är trimmade.

Snus & hälsa
snus försämrar din potens, gör att din mage blir hårdare (inte musklerna) och förstör tandköttet och försämrer prestationsförmåga (inte alltid men i vissa fall)

Snus & hälsa
snusning är bara bra. tänk er att inte få ta en snus efter lunchen?
det är nått sjukt fint.

snusa hur mycket man vill. it´s the shit

Snus & hälsa
mattiaas sa:
peteer sa:
Barnibabs sa:
Snus fräter ihjäl de elaka bakterierna i munnen-
Något sånt.
tror inte en sekund på att snus kan vara bra för tänderna.
inte ja heller de e fett äckligt men riktigt gott;)
Det är bra för tänderna eftersom det höjer pH-värdet i munnen typ... däremot så får man cancer i resten av käften vilket ju kanske är lite värre än tandtroll(?) :P

Senast ändrad:
Snus & hälsa
Känns som att snusintresset är högt här, men alltså, va fan. Vem älskar inte att ta sig en prilla när man satt sig ner i restaurangen och svept en kopp kaffe? .. Jag sökte en jävlans massa info när jag blev fast vid skiten, utan att komma längre än att de bara ville ha nåt att skriva om. Visst, det är inte helt ofarligt, men jag menar; vad fan är ofarligt egentligen? ..
Samma sak säger jag när jag drar upp en marlboro ibland: rökning dödar, precis som allt annat! Det är så sjukt mycket hysteria i det här landet så att vi snart inte ens kan gå utanför dörren ju, löjligt! >.<
Men, slutligen; hellre tar jag mig en rapé och åker skidor, än att ta en marlboro och suga rök samtidigt som jag kollar på när andra njuter i backen.

Lev livet, folk som lever efter ständiga rutiner och går på helspänn helatin har faktiskt en högre frekvens vad det gäller tidig död, till skillnad från de som njuter, är lyckliga och glada.
En jag känner är runt 70, har rökt i stort sett hela sitt liv och har blodtryck som en 16 åring.

Tryck upp en snus och dra en feting repa, det är fan minst lika farligt att åka skidor nuförtiden som det är att snusa! xD

Snus & hälsa
"snusintresset är högt"???

Tråden var ju död innan du tokbumpa den...

Snus i all ära (har snusat i 13 år...stora fy!) men dagens prisbild är ju absurd. Denna säs ska jag göra ett seriöst försök att sluta. Priset har stigit med typ 150% sedan jag började...

Men faan va gott det är!

Tillbaka
Topp