söker ett gammalt pjäxmärke.. hjälp!

kurre75

Ny medlem
Har sedan en evighet ett par gamla nordica pjäxor som nu gjort sitt och jag leter därför nya pjäxor.
Nu hör det till saken att jag i mitt huvud byggt upp bildrn av de pjäxor jag vill ha ser ut och märket heter xxxxxxxxx??????!!!!! Jag har totalt glömt bort namnet på märket. Suck!
Nu önskar jag er hjälp med pjäxmärkes namedropping. Tror märket är italienskt och deras signaturpjäxa är den röda dom jag nu jagar....

Trevlig kväll

/K

Hur långt tillbaka går du och är du säker på italiensk? Humanic? Hanson? Koflach?

Ähum... ett stillsamt förslag denna snöiga fredagskväll är ju att kolla igenom marknaden efter NYA pjuck tillverkade efter dagens aktuella utförande och standard, med lite tur är dom t o m röda(!):).

Visst, många håller fast vid sina gamla pjuck i åratal, med lite tur kan man klara sig på att byta innerskor vart 6-7:e år, men plasten i skalen åldras (tro det eller ej!), sulorna slits och passar dåligt i bindningen, osv.

Mitt tips, kolla på nytt, det har hänt en del m a p inpassning, enklare i- och urstigning, stabila spännen, elastiska toppband m m!

Enligt uppgift tillverkas de flesta pjäxskal på några få fabriker i just norra Italien. Handlar sannolikt om en speciell kompetens inom plastgjutning...

Med en liten fredagsvirre bredvid,
Eder,
Ace DG

Senast ändrad:
God morgon Alla,

Stort tack för alla inlägg. Härligt när "Alpinbutik" träffar rätt på första, :) , Dolomites röda Cobra är och var målet!Your text to link here... iaf tills jag läste "Ace_DG" begåvade inlägg om eftertankte och utveckling, kanske så att man gärna stannar i gammalt som man gillar och glömmer att utvecklingen faktiskt går frammåt.:P.

Blir till att prova sig fram i pjäxdjungeln det kommande året.

Stort tack till er alla och jag önskar er en god Lördag.

Med vänlig hälsning
/K

ps. "Magngan" De pjucken har passerat fötterna men i svart/vitt eller om det vart grått utförande för många år sedan.:cool::P

Tillbaka
Topp