Söker helt ok byxor

smorgos

Ny medlem
Söker helt ok byxor
Behöver ha ett par nya byxor att åka skidor i (jacka med iof), var hittar man ett par byxor i gore tex eller liknande material som är prisvärda? Använder byxorna trots allt bara ett par veckor om året.

Förslag på märken/modeller mottages tacksamt.

Söker helt ok byxor
jag har ett par schysta oakley byxor i medium. röda! använda en säsong. nypris 1600. nu 750 kr!

Söker helt ok byxor
Det finns material som andas och är vattentätt, men som inte heter Gore-Tex och ändå funkar lika bra.
Det du skall kolla på är vattentäthet och andningsförmåga. 20 000 mm vattenpelare och 20 000g/m2/24 h är kläder i toppklass, jämförbart med Gore-Tex. Håller mot vatten och du känner dig inte svettig.
5000 mm vattenpelare brukar man ha på lite enklare dun och softshell-kläder. Funkar ett tag i regn.
REA eller beg. kläder bland annonserna här på freeride är prisvärt.

Söker helt ok byxor
Daniel-LAB sa:
Det finns material som andas och är vattentätt, men som inte heter Gore-Tex och ändå funkar lika bra.
Det du skall kolla på är vattentäthet och andningsförmåga. 20 000 mm vattenpelare och 20 000g/m2/24 h är kläder i toppklass, jämförbart med Gore-Tex. Håller mot vatten och du känner dig inte svettig.
5000 mm vattenpelare brukar man ha på lite enklare dun och softshell-kläder. Funkar ett tag i regn.
REA eller beg. kläder bland annonserna här på freeride är prisvärt.
gore-tex har ett minimikrav på 27000 mm vattenpelare, så det är ju fortfarande skillnad. men man bör fråga sig hur ofta man åker skidor i regn, t.ex.
hur många skidåkare behöver verkligen gore-tex, etc.
i övrigt håller jag med dig, man behöver inte gore-tex om man inte har väldigt många och vädermässigt varierande skiddagar. och så är ju inte nämnda pro shell alls optimalt för medelsvensson. dermizax etc duger gott, även om jag föredrar gore-tex personligen. :)

Söker helt ok byxor
mina volcom är bara 10000 / 7000 ...

Under hela säsongen jag va i åre va det endast i slasket i april jag kände mig blött och då va det ju självförvållat eftersom man suttit och solat/stekt i svartalinjen i bräcke i sådär 1½-2h

Frågan är dock om det va byxorna eller talltee'n som gjorde att det kändes blött ;D

Åker du bara ett par veckor om året så köp bara något :D

Sen kanske man kan få bättre funktion billigare än mina då dom ändå kostade 1800kr

Söker helt ok byxor
Tänkte bara om det fanns några byxor med extra bra passform o detaljer för skidåkning.
Att bara hitta ett par byxor i andas material som är hyffsat vattentäta är ju inget problem, men man vill ju gärna ha det där lilla extra utan att behöva betala allt för mycket för det. :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp