Solblekta kläder från Sweet

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Hej,

Någon mer som har haft problem med solblekta kläder från Sweet?

Jag läste i en annons på freeride där en kille även lagt upp grovt solblekta kläder från Norröna... något min jacka nu har blivit efter två säsonger. Ser inte okej ut!

Tänkte mest hur reklamationsmöjligheterna ser ut... ja visst, den går att använda och annars är det inga fel på den, men använder man den utanför backen, på stan etc så syns det ganska tydligt.

Kunde ha funkat om den var jämnt solblekt, men nu är det utspritt med originalfärgen kvar på sina ställen...

Om jackan är ojämn med solblekta områden kan det bero på 3 saker (enligt mig):
1. Jackan är smutsig och bör tvättas.
2. Jackan har används med ryggsäck och förmodligen har ärmarna och framsidan mer solblekta områden än ryggsidan.
3. Fläckarna kan säker bero på hur jämntfärgningen av jackan gick till samt vart den mest är solexponerad

Några åtgärder du kan testa
Har du läst detta och kollat hur lång garantin på kläderna har från Sweet?

Hoppas du kommer på någon lösning.

Senast ändrad:
I3ea sa:
Damage due to wear and tear is not covered under warranty.

Faller det in under den kategorin köper jag nog inte Sweet igen, men ska höra vad dom säger...

felix sa:
I3ea sa:
Damage due to wear and tear is not covered under warranty.

Faller det in under den kategorin köper jag nog inte Sweet igen, men ska höra vad dom säger...
Färgen bör hålla under garantitiden annars kan du säkert få dem att färga om jackan om blekningen skett under garantitiden.

Då det även är en goretex så går den under goretex garantin, fast där står det mest om vattenavstötningen ,vindskyddsegenskaperna och luftgenomströmningen har försämras så kan de åtgärda det, alltså inget om hur minskad färgkvalité på jackan kan åtgärdas.

Ta kontakt med Sweet de lär veta och om de inte vet så får de ta reda på det åt dig.

Senast ändrad:
Reklamerade en norrönajacka i somras på grund av solblekning. Inget som helst snack -fick ny! Fick vänta lite på årets färger bara..

Jag trodde iof inte traden var for real, men om den nu är det sa känns det som att det beror pa var solblekningen hänt...

Kläderna borde väl klara nordisk sol men om det är manga dagar i alperna no chance att kläderna pallar det...

Pa ungefär 50 dagar akning om aret i alperna, inklusive mkt för/sensäsong pa glaciär, blir all min utrustning solblekt (förutom googles): hjälm, jackor, byxor, handskar, snowboardbindning... normal wear and tear helt klart.

delta sa:
Jag trodde iof inte traden var for real, men om den nu är det sa känns det som att det beror pa var solblekningen hänt...

Kläderna borde väl klara nordisk sol men om det är manga dagar i alperna no chance att kläderna pallar det...

Pa ungefär 50 dagar akning om aret i alperna, inklusive mkt för/sensäsong pa glaciär, blir all min utrustning solblekt (förutom googles): hjälm, jackor, byxor, handskar, snowboardbindning... normal wear and tear helt klart.
Varför skulle jag trolla om solblekta kläder :lol:

felix sa:
delta sa:

I brist på annat att göra?

PNyberg sa:
felix sa:
delta sa:

I brist på annat att göra?
Jag har fullt upp! Är mycket som händer nu närmsta tiden...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp