Sommarskidåkning Folgefonna

GustavFrandfors

Ny medlem
Goddag. I detta forum träffar man massor av trådar om man söker på Folgefonna,
men inga konkreta förslag på transport eller boende. Jag tänkte därför lyssna med
folk som har besökt Folgefonna om billigaste/effektivaste resväg och boende,
och vem man ska kontakta om detta.

* Vi kommer inte att åka bil.
* En veckas vistelse.
* Billigt är bra.
* Länkar till resebolag.

Tack så mycket, och skippa inlägg som -"Jag har vart där! Askul!" eller -"jag ska diiit!!!!!"

Senast ändrad:
Nä jag var där med en polare i sommras bodde vi på folgefonna gjestetun, http://www.folgefonn-
gjestetun.no/ Det var hyssat billigt och helt okej standard. De har torkrum för blöta kläder i
källaren, tv-rum med tv och dvd-spelare och ganska bra käk. Jag rekomenderar detta boende.

Resan kan jag inte säga mycket om förutom att det enklast nog är att åka bil. Resan tar mellan
12 och 14 timmar och bensinen är dyrare i Norge än här men det funkade ändå bra tycker jag.

Sen om man verkligen kommer bli nöjd med Folgefonna beror det lite på vad man är ute efter.
Det är ju en grym upplevelse att vara där men åker man bara pist är det nog inte särskilt kul.
Jag tycker det känns som man mest åker dit för att köra park. Och då bör man inte vara där allt
för sent. När vi var där fanns bara en box, alla andra rails var nerplockade. Men det fanns
sköna hopp. Vi åkte mot slutet av juli ungefär men i slutet av juni kanske skulle vara bättre. Fast
detta beror ju på hur mycket snö som fallit under vintern.

EDIT: såg nu att du är jibber :P

Senast ändrad:
tror helt seriöst inte att det finns något resebolag som tar dig dit! det går säkert ta buss och byta men med tanke på att vi åkte bil och man ibland fick vänta nån timme på en färja så lär de ta mer än 24 timmar med buss.

vet att de går att flyga, men tror flygplatsen är några timmar bort.

stog att de skulle gå en buss nedifrån folgefonna varje morgon upp till ski center men såg den aldrig :P

vi bodde på en camping som hyr ut stugor som är rätt enkla.. de e det närmsta campingen att bo på, 400 svenska en natt / 4 personer

Tillbaka
Topp