sony vegas eller Adobe premier?

• Trådstartare Trådstartare DHR
  • Start datum Start datum
de är helt personligt ju! jag gillar premiere för jag kan det.. vegas har jag ingen aning om hur de funkar..

premier e nog bättre men det e också svårare. premier e ju proffs-grejs. du ska helst gå kurser för att lära dig det bra.

Det är precis som skidnoerden säger, Premier används främst av proffs, inte lika lätt använt som Sony Vegas. Dock om man lär sig sony vegas så kan man göra det mesta!

För att kunna göra samma saker som man gör i vegas med Preimier krävs utbildning på programet vilket kan tyckas vara lite onödigt.

ladd# Host KÖP vegas och lär dig grunderna så kommer resten lätt därpå och du kan göra feta filmer!
peace

skulle säga att vegas har fler färdiga grejjor å premier pro mer ofärdiga
och sen är premier proffsigare upplagt

men använder vegas då jag inte tycker de varit speciellt kul i premier.

love vegas

Nikon eller Canon? Brunett eller blondin? Ferrari eller Aston Martin? Rossignol eller Head? St Anton eller Chamonix? Kille eller tjej? Mac eller PC?... Vegas eller Adobe?

Det är en smaksak. Testa dig fram så finner du kvickt vilket program som passar dig bäst

hemma kör jag vegas 7.0 och i film kursen i plugget kör vi adobe premier elements 2 . och mellan dom så är valet vegas solklart för mig.

sebbe_h sa:
hemma kör jag vegas 7.0 och i film kursen i plugget kör vi adobe premier elements 2 . och mellan dom så är valet vegas solklart för mig.
Du kan inte jämföra Vegas 7.0 med adobe elements 2. Det är som att jämföra Ferrari och volvo, däremot så är Adobe premier pro bra mycket bättre än vegas

valet är enkelt. köp en mac. final cut är det ända som gäller. om du kör pc så är det premiere pro som gäller. nästan samma som final cut men går mycket trögare.
mac är dyrt men bättre när det kommer till film och fotto...

Jarle sa:
sebbe_h sa:
Du kan inte jämföra Vegas 7.0 med adobe elements 2. Det är som att jämföra Ferrari och volvo, däremot så är Adobe premier pro bra mycket bättre än vegas
jaha och vad är det för fel på Volvo nu då?! =(

Snödjup

Tillbaka
Topp