Sp-fastec-bindningarna?

KaitsuH

Aktiv medlem
Sp-fastec-bindningarna?
Har någon testat Sp-fastec-bindningarna? Vad tycker ni? Jag har nu bröt Burton (cartel), Flow (2 modeller), Nitro (Raiden Wiik, 2 gånger inom 2 veckor...), Salomon Sp3 -bindningarna inom 4 år och letar efter starka(re) bindningarna. Flown har varit dom bästa hittills, men har ju lyckat bryta också dom för ofta., och nu tänker mellan nya Flow eller Sp-fastec -bindningarna.

Sp-fastec-bindningarna?
Yo!
Jag ser dessa bindiningar dagligen på mina gästers brädor i skidskolan...

Personligen tycker jag dom är jätte dåliga, då både passform, funktion och kvalitet verkar sämre än konventionella bindningar.

Jag är inget jätte fään av "flow" - step in bindingar, så heller inte av dessa.

Jag hade inte köpt dessa.

Lycka till!

Sp-fastec-bindningarna?
Hur gör du för att förstöra nästan 2 basplattor per säsong utan att bräda eller du själv går sönder? =) Burton har livstids garanti på plattorna iallafall.

Mvh
Peter

Sp-fastec-bindningarna?
Hei! Med Cartel bröt jag en basplatta, 2 sträpper (straps?) och tappade skruven som sitter i highback (för att montera den). Med Flow bröt jag stålaxeln för highback och andra delar (med gamla Flow F-11 vaijern 2 gånger...),. med Raiden Wiik har jag nu bröt 2 sträpper (för toecap/-sträp)) inom 2 veckor! (jo, det har varit mycket kallt...)

Just beställde mig nya Flow M-11 bindningarna. Ska aldrig köpa vanliga bindningarna igen, för sträpperna håller sig inte i kylan (om det verkligen är kallt, under -20 gradera).

Sp-fastec-bindningarna?
Ahh, ja är du ute och kör hårt i -20 till -30 så kan det förklara varför det inte håller :-) De flesta backar har ju inte öppet vid -20 grader?

Mvh
Peter

Sp-fastec-bindningarna?
Oh hoh! Låter ganska bögigt! Det har varit här i Finland nästan 2 veckor -20- -35, och alla backarna har varit öppna. Inte är det för kallt, om det inte blåser mycket. När det är mycket kallt, så bara ankarlifterna går, dom börjar stoppa stollifterna när det är mycket över (under) -20.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp