Spade och ryggsäck? -Vad har du?

Lintan1

Aktiv medlem
Tjenare!
Lite grejer ska införskaffas till kommande säsong, bland annat spade. Hur stor ryggsäck behöver man ha för att få plats med en lavinspade? Ryggsäcken jag äger nu är på 24 liter, Lundhags T24 ( http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=21407 ).

Visst spelar det roll hur stor spade jag köper, men jag bara undrar på ett ungefär hur stora ryggsäckar resten av freeridemedlemmarna har för att få plats med era spadar? skriv gärna vad ni har för ryggsäckar och spadar =)

vettiga spadar kan du koppla isär skaftet och bladet på, och på vettiga säckar kan du sätta skaftet på utsidan och ha bladet i för att spara utrymme. jag har en black diamond-spade och ett par olika säckar. för att bara få plats med lavinutrustning tror jag inte att du behöver mer än 15 liter.

Jag kollade på en black diamond spade där man kunde skjuta in skaftet ner framför bladet. kollade upp måtten och mätte lite på säcken. den kommer nog sticka upp 5-10 cm. svårt att mäta sig fram. ska ta ryggsäcken och palla mig ner till naturkompaniet och se vilka spadar som passar. kanske får köpa mig en som har avtagbart skaft. men det verkade så smidigt med sjkutbart skaft.

Tillbaka
Topp