Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns även dessaJag har kört i mina vanliga också, fast det har fungerat ok (gamla Northwave Kevin Jones). Har börjat leta efter bättre/lättare ändå. Det finns ju bl.a.
Burton Tourist
Thirtytwo Jones MTB
Deeluxe Spark (flera olika)
Northwave Domain
Burtons tycker jag verkar bäst för min typ av åkning (ingen klättring, mest under trädgränsen), men skulle också gärna ha tips från någon som faktiskt provat.
Fungerar säkert bra, men en del av grejen med snowboard ur mitt perspektiv är att slippa pjäxor...Hard boot tråd finns strax under denna. Där finns det några med kunskap.
Det förstår jag men jag tycker att du , xviggenx och andra i den tråden verkar ha bra koll på snowboard generellt och tänkte att ni kanske hade en del input även på mjuka skor.Finns även dessa
Nitro Incline TLS
K2 Aspect
Fitwell Backcountry eller Freeride
För att nämna några fler
Alla vill dessutom inte ha hårda boots @Christiam
@Utlöparen@davidjo
Kul att höra! En sak jag varit fundersam på är slittåligheten. Sömmarna på utsidan fram på boots tar generellt mycket stryk, speciellt om man går i sträv snö/skare. Vissa modeller är ju gummerade över framfoten medan andra har helt blottlagda sömmar.
Jag har kört i mina vanliga också, fast det har fungerat ok (gamla Northwave Kevin Jones). Har börjat leta efter bättre/lättare ändå. Det finns ju bl.a.
Burton Tourist
Thirtytwo Jones MTB
Northwave Domain
Burtons tycker jag verkar bäst för min typ av åkning (ingen klättring, mest under trädgränsen), men skulle också gärna ha tips från någon som faktiskt provat.
Jo har också funderat på Burtons tourist boots men undrar över om de kanske är lite för ”avskalade” för att köra längre toppturer med.. Så det lutar nog lite mer åt deeluxe sparks boots som ser lite rejälare ut men svårt att sägaJag har kört i mina vanliga också, fast det har fungerat ok (gamla Northwave Kevin Jones). Har börjat leta efter bättre/lättare ändå. Det finns ju bl.a.
Burton Tourist
Thirtytwo Jones MTB
Northwave Domain
Okej! längsta turen jag kört var ca 5h och det var inga problem, tycker som sagt inte det känns som att några större kompromisser gjorts men jag har inte heller jättemycket att jämföra med. Men deeluxe sparks är nog mer dedikerade för topptur och har säkert sina fördelar!Jo har också funderat på Burtons tourist boots men undrar över om de kanske är lite för ”avskalade” för att köra längre toppturer med.. Så det lutar nog lite mer åt deeluxe sparks boots som ser lite rejälare ut men svårt att säga![]()
Nu några år senare - hur har det gått? Jag har precis skaffat Burton tourist också, och hade hoppats på premiär nästa vecka.@Utlöparen
Okej! Har bara använt dom en säsong så att dom är intakta säger kanske inte så mycket. Men de känns som att de är bra kvalité och att det skulle vara ett problem har jag svårt att tro! Har inte bootsen hos mig för tillfället men jag kan inte komma ihåg att sömmarna skulle sitta så att de skulle ta stryk av att man går eller "sparkar" i hård snö. Modellen är ju inte direkt ny så den typen av problem borde ha blivit upptäkt och åtgärdat vid detta laget, det är ju trots allt burton.
Roligt nog beställde jag nya igår, blir ett par Thirtytwo Jones MTB boa denna gången men mina Burton tourist har fungerat super!Nu några år senare - hur har det gått? Jag har precis skaffat Burton tourist också, och hade hoppats på premiär nästa vecka.
Vad hände med de gamla?Roligt nog beställde jag nya igår, blir ett par Thirtytwo Jones MTB boa denna gången men mina Burton tourist har fungerat super!![]()
Dom är bara slitna och så ville jag ha några som är lite mer lämpade för alpinismVad hände med de gamla?