Sport-Conrad polisanmälda ! konkurs ?

jag beställde prylar i förrgår. skulle tippa på att dom ramlar in efter helgen utan problem

"förresten, jag har hört av en Älg (sponsrad av rossignol) att salomons skidor är byggda för att gå sönder precis i landningarna i år. jag varnar er köp inte salomon"

i samma klass?

wuchi sa:
jag beställde prylar i förrgår. skulle tippa på att dom ramlar in efter helgen utan problem

"förresten, jag har hört av en Älg (sponsrad av rossignol) att salomons skidor är byggda för att gå sönder precis i landningarna i år. jag varnar er köp inte salomon"

i samma klass?
Var inte för säker på det inte....

Johnett sa:
1faceplant1 . . . .

när jag köpte nya pjäxor på en affär i stan så sa en kille som jobbade där de. han lät som att han visste lite va han snackade om, fast det kan ju vara så att han ville få dem att få dåligt rykte....
klart han ville det! han förlorar eller tjänar iaf mindre pengar när folk beställer skidor från conrad till nästan halva priset mot de priser han tar i sin butik.

min tidigare misstanke blev just bekräftad!

Senast ändrad:
Ett tips,

Passa på att handla hos Sport Conrad, jag vet många leverantörer som är rejält missnöjda med att Conrad dumpat priserna. De säljer skidorna helt utan vinst och försöker räkna hem det med högre priser på övriga prylar.
Handlarna både i Tyskland och i övriga europeiska länder ser detta som ett rejält hot då Conrad säljer mer och mer (helt förståerligt).

Vad kommer hända?

Been sa:
Ett tips,

Passa på att handla hos Sport Conrad, jag vet många leverantörer som är rejält missnöjda med att Conrad dumpat priserna. De säljer skidorna helt utan vinst och försöker räkna hem det med högre priser på övriga prylar.
Handlarna både i Tyskland och i övriga europeiska länder ser detta som ett rejält hot då Conrad säljer mer och mer (helt förståerligt).

Vad kommer hända?
Säljer skidor utan vinst? det tror jag inte riktigt på, varför skulle dom ge bort skidor?

Sedan finns det ju en gräns där ett lägre pris kan ge ut mer vinst, p.g.a. att efterfrågan ökar med ett lägre pris, exakt som det är för SC.
Det kan nog vara en källa till deras låga prissättningar.

Senast ändrad:
Olof_Molin sa:
Säljer skidor utan vinst? det tror jag inte riktigt på, varför skulle dom ge bort skidor?

Sedan finns det ju en gräns där ett lägre pris kan ge ut mer vinst, p.g.a. att efterfrågan ökar med ett lägre pris, exakt som det är för SC.
Det kan nog vara en källa till deras låga prissättningar.
Eller säljs skidorna sjukt billigt och så tar de mer kulor för tillbehören och prylarna runtomkring? De stora vitvaru och hemelektronikföretagen gör ju det när de säljer sina TV (elgiganten, onoff siba etc). Hur som helst har de väl en idé för hur de ska tjäna så mycket pengar som möjligt...

Jag mailade Sport-Conrad om en helt annan sak (fraktkostnader om man beställde mycket) och jag fick ett lite småkonstigt svar. Jag avslutade mitt mail med att säga att jag tyckte de var riktigt bra och att de skulle fortsätta med de låga priserna, alltså ingenting om ngn konkurs eller polisanmälan. Här är den sista rader ur mitt svarsmail:

Thank you for your warm regards we do our best and be shure we are a fair company.

Bara jag som reagerar på det? Jag nämnde ingenting om att de inte skulle vara schyssta, det tog S-C upp...

Bara för att de inte kan stava till 'sure' behöver väl inte det betyda nåt speciellt? Slappna av, de vill bara försäkra dig om att de är schyssta att ha att göra med.

För övrigt: Är det någon som har nån sorts trovärdig källa eller som kan bekräfta det som Johnett "hört på omvägar"?

Hallå!
Kan bekräfta från en säker källa att det är ingen risk för konkurs!!
De öppnar för övrigt en butik till helgen, så det borde vara ett tecken på att de ej har ekonomiska problem. Ni kan vara lugna!

S-C är för övrigt väldigt angelägen att ingen falsk information sprids på olika forum. Så det är inte otroligt att de kollar vad som skrivs på de större forumen, som t.ex. Freeride.

Kan dessutom tillägga att de finns shoppar i Tyskland som säljer skidor för 10-20% billigare än S-C!

/P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp