Sport - Conrad

bois

Medlem
Sport - Conrad
tja

Är Sport Conrad säkert?
har det hänt någon att något föremål har varit sönder eller förstört...
Eller något som inte har kommit fram medans pengarna har försvunnit...
Något allvarligt fel?

Senast ändrad:
Sport - Conrad
Hehe, jag satt precis och undrade samma sak, och funderade på om jag skulle starta en tråd. Undrar exakt samma sak, hur säkert är Conrad? Kan så många som möjligt som har handlat där skriva en liten kort kommentar hur ni upplever sidan/affären. Vad var bra, var det ngt som var dåligt, ngt som kändes oseriöst?
Jag har fått den uppfattningen att de verkar väldigt proffesionella men det kanske de inte är, vi får se...

Sport - Conrad
jag beställde från sportconrad torsdes förra veckan, fick dem idag, onsdag! Allting gick perfekt!

/nöjd kund

Sport - Conrad
ja beställde ett par völkl dogen med marker free 11 bindning från sportconrad i torsdags men har ej fått skidorna en men det blir vell nån gång i mitten av veckan som kommer hoppas jag :D

Sport - Conrad
Det tog drygt en vecka så stod skidorna vid dörren monterade och klara (Völkl från Sport-Conrad betalat med kort).
Beställde samtidigt också ett par Völkl från en vanlig hederlig sportbutik, de kom tre-fyra veckor senare, var dubbelt så dyra och bindningen satt inte helt rakt (det sista är dock inte Combisports fel...)!

Sport - Conrad
jag var inne och kollade på sportconrad och tyckte att utbudet på skidor inte var vad jag hade förväntat mig? Trodde jag skulle länkas till en massiv skidsite med modeller i mängd med hår på mitt huvud men nej. Kan man beställa hem modeller "till" deras hemsida? Liksom beställa genom SC? Jag är inte en van internethandlare.

Sport - Conrad
SportConrad is teh shit. Beställde ett par skidor med bindningar, samt 3 lavinkit. Beställde en torsdag har jag för mig, onsdag veckan efter kom den snälla lantbrevbäraren med två stora paket. Betalde med VISA, snabbt och enkelt.

Sport - Conrad
Köpte ett par völkl karma och dom kom till mitt närmaste postkontor en vecka senare. allt gick hur bra som helst, betalade med kort ska väl nämnas och det var enkelt o smärtfritt.
ena "bindningsbromsen" från en skida stack ut men den va hel så det va inge att bråka om.

Sen att brevbäraren valde att inte dela ut nån avi till mig är en annan femma.

Så vad väntar ni på! KÖP! :)

Sport - Conrad
Jag har bara goda erfarenheter av Conrad så långt. Bra service och snabba leveranser. Har aldrig väntat längre än en vecka på grejor. Det finns tusenlappar att tjäna, helt klart!
Om man är intresserad av utrustnig som inte direkt presenteras på hemsidan går det bra att maila, och engeleska är inga problem om Tyskan är rostig. Dom svarar oftast dagen efter. Jag gissar att deras kunder från Sverige/Norden har ökat rätt kraftigt det senaste året...

/A

Sport - Conrad
Jag beställde via banköverföring... Jag skulle ej rekomendera det. Dels får man stå på banken och fylla i blanketter. Har man otur så skriver man fel (jag klarade mig förutom ett glömt h på deras adress vilket inte gjorde nått)... Sen så verkar det som om det tar längre tid att få grejerna. Tog ca 2 veckor för mig att få dem. Man får inte heller någon bekräftelse från dem om överföringen har lyckats (jag mailade och fråga). Fast man får ju iofs från banken.
Men allting har gått helt felfritt. Billigt och bra. Skidorna dirket till dörren. Rekomederar affären varmt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp