Spraya/pimpa longboard.

Spraya/pimpa longboard.
Tjenare Freeride.se!
Skulle behöva lite hjälp här.
Så jag har en cut out madrid longboard som jag verkligen gillar men jag skulle vilja pimpa up den eftersom jag inte direkt gillar grafiken på brädan och skulle vilja pimpa up den.
Om jag skulle utföra det själv, är det något jag behöver tänka på när jag gör det?
Skulle sprayburkar utföra jobbet fint? Alltså att den inte går bort om vattten kommer på etc.
Hur skulle griptapen påverkas om man sprayade den vit? Skulle grebbet lossa eller något liknanade? Alltså nackdelar med det.
(Om ni känner till någon butik som gör det här eller säljer spray burkar inom stockholm säga gärna det!)
Tack i förhand!
Här är en bild av min nuvarande bräda.

Spraya/pimpa longboard.
Undersidan är fritt fram att spraya på. Burkar finns ju på de flesta större allt-i-allo-affärer (biltema, jula mm). Grippan är nog inte så bra att spraya, det lär påverka greppet eftersom färgen borde jämna ut ytan en del. Istället går det att köpa färgad griptape från till exempel mr. board, den är sällan lika bra som svart men gör ändå sitt jobb.

Spraya/pimpa longboard.
Tänkte du bära runt brädan eller åka på den?

vit grip blir fruktansvärt skitig och tråkig efter bara något åk :P

Spraya/pimpa longboard.
Åka självklart ;)
Men ja visst blir det skitigt men det blir ju alla grips och jag tycker det ser bättre ut om det är vit griptape som är skittigt än svart, jag vet inte varför dock haha.

Tillbaka
Topp