städjobb i st jakob

mauliin

Medlem
städjobb i st jakob
Jag säsongade i St Anton i fjol och jobbade på ett pensionat i St Jakob. Jag lovade tanten att försöka förmedla en som kunde ta nästa års jobb om jag inte kom själv och så är inte fallet.
Det handlar om att städa fem lägenheter och fyra rum dagligen lite ytligt och på lördagar ordentligt samt att skura trappen. Hon bjuder på lunch efter avslutat jobb och betalar 10€ i timmen.
Jag arbetade 6 dagar/vecka ungefär 8.30-11.30 på vardagarna och till 14 på lördagarna, men det verkade som om hon kunde tänka sig att ha två som delade på det också (vilket jag hade föredragit). Hon är snäll så länge man jobbar ordentligt och pratar bara tyska. Det gör iofs inte jag så det är verkligen inget krav, men det underlättar kanske lite.
Så om någon känner sig manad så hör av er.

Senast ändrad:
städjobb i st jakob
om man kan paxa så etta paxar jag ;)

nämen, jag har en kompis som gärna drar ner nångång efter nyår. jag pratar bra tyska och han kan göra sig förstådd. så om vi hade kunnat dela på detta hade det varit lysande

mvh
Benjamin

städjobb i st jakob
Då vill jag tillägga att kärringen som äger pensionatet inte är riktigt klok! Jag har haft detta jobb jag med, och blev riktigt missnöjd...Hon vägrade bland annat betala ut min lön

men ja, det är min åsikt

städjobb i st jakob
haha. det finns inte många trevliga arbetsgivare alls i anton. man blir ganska knäckt av att städa när det inte finns en fluglort nånstans och snön faller utanför fönstren. måste man jobba så går det an, men det krävs disciplin för att stanna och ett måste är att man myglar lite med påhittade läkartider och annat. det ligger längst bort i st jakob och bussförbindelserna när man slutat jobba är alltifrån dåliga till usla. sen kan man då låna bastun och internet om man är snäll...

Tillbaka
Topp