stålkant!

Martinaxell

Medlem
stålkant!
tja! är det nån som vet om det är någon fara när ens stålkant ser ut såhär ?
någon som har nåt bra tips på där man kanske kan fixa det ?

tacksam för svar!!

stålkant!
Antar att du railar med skidorna? Isf kommer dom fortsätta spricka på fler ställen och till slut kommer bitar av stålkanten lossna. Det går inte att göra så mycket åt sprickor som redan kommit. Men en planslip och ev lite fix hos en skidverkstad som har koll kan nog göra så den där sprickan "aldrig" kommer leda till något. Men om du fortsätter raila så är det ingen mening att lägga några pengar på det.

stålkant!
Själva stålkanten kan du nog inte laga. Är bara å köra på tills det börjar släppa så kan du laga det med epoxy å några tvingar.

Mina skidor är nog lagade med epoxy på säkert 5-6 ställen vid det här laget, är rätt vanligt att man dunkar sönder kanten och belaget när man åker mycket park.

Senast ändrad:
stålkant!
Ja du kan ju ialafall glädjas åt att du kört tillräckligt hårt på railsen och nu är med i "Edgecracker ligan". Grattis!
Tyvärr är det ju lite svårt å fixa som dem skrev ovan men bara å fortsätta rippa och inte tänka så mycket på det.. laggen är ju till för å användas ;)

/Jeppenator

stålkant!
jag brukar få typ 4-5 sådan sprickor under dom första 2-3 dagarna, alla lagg pajar hur fort detta sker beror på hur hårt du kör, är bara köra på jag har erfarenhet av att köra med skidor utan kant under foten och det är inte oppti men funkar helt klart, en tröst kan vara att jag gjorde av med 8 par lagg under mina 150 dagar jag hade förra vintern, 4 par nya och 4 par som var mer eller mindre beggade.

stålkant!
Kan väl passa på att skriva om mitt stålkantsproblem när vi ändå snackar stålkanter!
Var i Åre förra veckan och i slutet av tredje dagen märkte jag att stålkanten hade lossnat på ena nosen på mina 2 månader gamla Line Afterbang (Detta kallas tydligen för att den "delamar" enligt Newschoolers-användare. Så det är antagligen ett förekommande problem.)
Har inget minne av att jag körde in med nosen i något, varken en box-sida eller snödriva, som skulle tänkas orsakat detta.

Är det någon som varit med om något liknande eller samma sak? Är det reklamering som gäller eller ner i verkstan och försöka laga det? Notera att skidorna endast är 2 månader gamla. De är ju till för att åkas på!

stålkant!
ZackariasL sa:
Kan väl passa på att skriva om mitt stålkantsproblem när vi ändå snackar stålkanter!
Var i Åre förra veckan och i slutet av tredje dagen märkte jag att stålkanten hade lossnat på ena nosen på mina 2 månader gamla Line Afterbang (Detta kallas tydligen för att den "delamar" enligt Newschoolers-användare. Så det är antagligen ett förekommande problem.)
Har inget minne av att jag körde in med nosen i något, varken en box-sida eller snödriva, som skulle tänkas orsakat detta.

Är det någon som varit med om något liknande eller samma sak? Är det reklamering som gäller eller ner i verkstan och försöka laga det? Notera att skidorna endast är 2 månader gamla. De är ju till för att åkas på!

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/6b8663beee4eed6c820f9aa8b572d571.jpg[/url]
"Delaminering". Dvs att limmet släpper mellan lagren i skidan.

Men för att vara ärligt så ser det inte ut som att det där är en spontandelaminering utan verkar mer vara pga yttre krafter.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp