Stängda liftar pga av kyla?

Som sagt. Har aldrig sett eller hört om det så det där är en icke fråga.
Nej, det är ingen fråga för mig! Det var bara ett tips på att det finns eluppvärmda underställ mm, som kan användas för att hålla sig varm under kalla förhållanden. Det är upp till var och en om man vill frysa eller inte när temperaturen är mycket låg. Men vid skidåkning så har jag själv hittills bara använt eluppvärmda sulor i pjäxorna.
Ursäkta mina tips på att inte frysa, jag förstår att du inte är intresserad, så då lämnar vi den här diskussionen tycker jag. Ha en bra skidsäsong!

Nej, det är ingen fråga för mig! Det var bara ett tips på att det finns eluppvärmda underställ mm, som kan användas för att hålla sig varm under kalla förhållanden. Det är upp till var och en om man vill frysa eller inte när temperaturen är mycket låg. Men vid skidåkning så har jag själv hittills bara använt eluppvärmda sulor i pjäxorna.
Ursäkta mina tips på att inte frysa, jag förstår att du inte är intresserad, så då lämnar vi den här diskussionen tycker jag. Ha en bra skidsäsong!
Mest för att en dåligt betald liftvärd inte har råd med det.

Igår: -28 grader i Jämtland 🥶
Sittliftarna i Åre stängda pga kylan (i alla fall på morgonen).
Då tar man isvägen över Storsjön till Bydalen; släpliftar har sina fördelar 😋
Uppe på fjället: -10 ☀️

Bilagor

• IMG_8220.jpeg
    IMG_8220.jpeg
    285.3 KB · Besök: 136
Igår: -28 grader i Jämtland 🥶
Sittliftarna i Åre stängda pga kylan (i alla fall på morgonen).
Då tar man isvägen över Storsjön till Bydalen; släpliftar har sina fördelar 😋
Uppe på fjället: -10 ☀️
Släpliftarna gick väl i Åre också på morgonen? Och stolar och gondoler senare på dagen. Anledningen är ju rekommendationer från SLAO för gästernas säkerhet (vilket man såklart får ha åsikter om).

Jag tycker ditt liftkort är en suverän grej som du redan vet men det börjar bli lite väl många kapade inlägg med smygreklam.

Släpliftarna gick väl i Åre också på morgonen? Och stolar och gondoler senare på dagen. Anledningen är ju rekommendationer från SLAO för gästernas säkerhet (vilket man såklart får ha åsikter om).

Jag tycker ditt liftkort är en suverän grej som du redan vet men det börjar bli lite väl många kapade inlägg med smygreklam.
Vänta nu…..
Att Ivo visar att det är fint i Bydalen och berättar att liftarna går där är väl knappast smygreklam???? Hade han skrivit något om att Bydalen ingår i Scandinavian skipass (eller vad det nu heter exakt) hade det varit smygreklam. Men nu berättar han att han att stolliftarna i Åre var stängda (vilket ju verkar stämma, eller??) och att liftarna gick i Bydalen (Jag antar att de inte har stolliftar?) och slängde med en bild på vad som ser ut som sköna pudersvängar….
Att försöka få det till smygreklam i en tråd som handlar om stängda liftar vid kyla tycker jag är lite väl magstarkt.
Visst har Ivo absolut sina ”brister” och egenheter (som de flesta av oss!), vilket jag vet efter att ha känt honom i många många år (ja jag kan anses som partisk!) och jag brukar ge honom skit lite då och då när han förtjänar det (vilket) händer. Men jag tycker inte han ska ha skit när han inte förtjänar det!!! Och det tycker åtminstone jag att han inte gör den här gången!!!

Tillbaka
Topp